تاکید بر حفظ تمامیت ارضی حاکمیت سوریه

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و وزیر دفاع جمهوری اسلامی سوریه با تاکید بر حفظ تمامیت ارضی و احترام به حاکمیت ملی سوریه تاکید کردند که به هیچ طرف ثالثی اجازه دخالت در روابط دو کشور را نمی‌دهند.

به گزارش ایسکانیوز، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران که در راس یک هیئت دفاعی نظامی به کشور سوریه سفر کرده است، با سپهبد علی ایوب وزیر دفاع جمهوری اسلامی سوریه دیدار و پیرامون مسائل مهم منطقه و دو جانبه گفتگو کردند.

امیر حاتمی در این نشست با تبریک پیروزی های ارتش سوریه و هم پیمانانش بر تروریست های تکفیری اظهار داشت: این مبارزه توانست شر تروریست‌ها را از سر مردم منطقه و جهان رفع کند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه اعتقاد دارم آزادسازی کامل سرزمین سوریه از دست تروریست ها به امنیت کل منطقه کمک خواهد کرد، افرود: به طور حتم آزادسازی کامل سرزمین سوریه بهانه را از بیگانگان برای مداخله در امور منطقه خواهد گرفت.

وی با اشاره به مداخلات کشورهای بیگانه در امور منطقه به ویژه سوریه در مدت درگیری این کشور با تروریست های داعشی تصریح کرد: به همین دلیل از تلاش های ارتش سوریه برای پاکسازی کامل سرزمین سوریه حمایت و آن را حق دولت این کشور برای اعمال حاکمیت می دانیم.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: حفظ تمامیت ارضی و احترام به حاکمیت ملی سوریه موجب تقویت امنیت منطقه خواهد شد زیرا امنیت کشورهای منطقه بهم پیوسته است.

حاتمی بر ضرورت هویت واحد و حفظ اقوام و مذاهب سوریه زیر چتر قانون اساسی تاکید کرد و گفت: به همین دلیل جمهوری اسلامی ایران از ابتدا تاکنون با هر ایده و طرحی در راستای تجزیه سوریه مخالفت کرده است.

وی با بیان اینکه معتقدیم حفظ تمامیت ارضی سوریه موجب ثبات این کشور و ثبات در منطقه خواهد شد، تصریح کرد: متاسفانه کشورهای فرامنطقه ای در صدد دامن زدن به تفرقه در منطقه و کشور سوریه هستند.

وزیر دفاع سوریه نیز در این دیدار وضعیت کلی مناطق عملیاتی مبارزه با تروریسم و پیشرفت های صورت گرفته در آزادسازی مناطق اشغال شده توسط تروریست ها را تشریح کرد.

وزیر دفاع سوریه در ادامه با تقدیر و تشکر از حمایت های جمهوری اسلامی ایران و بیان نقش محور مقاومت در این پیروزی ها اظهار داشت: طی این همکاری ها و به واسطه خون شهیدان، توانستیم این حلقه شوم تروریستی را از میان برداریم و فتنه دشمنان را خنثی کنیم.

سپهبد علی ایوب با بیان اینکه ارتباط مستمری بین فرماندهان نظامی دو کشور ایران و سوریه برقرار است، تصریح کرد: به هیچ طرف ثالثی اجازه دخالت در روابط دو کشور را نمی‌دهیم.

در این دیدار روند همکاری های دوجانبه بررسی و وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت مشارکت در مرحله بازسازی سوریه به ویژه بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی در این زمینه تاکید کرد.

وزرای دفاع جمهوری اسلامی ایران و سوریه پس از نشست دو جانبه در نشست خبری مشترک شرکت کردند و در مورد مسائل مهم منطقه و کشور سوریه با خبرنگاران گفت گو کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 966670

وب گردی

وب گردی