مذاکرات صحن علنی مجلس منتشر شد

جلد اول کتاب «مذاکرات صحن علنی مجلس» دانشگاه آزاد اسلامی و مجلس شورای اسلامی ویژه مجالس دوم و سوم، توسط اداره کل مطالعات و پژوهش‌ها و سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی گردآوری و تدوین شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، دانشگاه آزاد اسلامی از مهمترین نهادهای برآمده از انقلاب اسلامی ایران است که در طول حیات سی و چند ساله خود همواره تعاملی سازنده و ارتباطی دو سویه با مجلس شورای اسلامی به عنوان رکن قانون گذار نظام جمهوری اسلامی ایران داشته است.

نظر به اهمیت این ارتباط و نقش سازنده آن در گسترش عدالت آموزشی در سراسر کشور، دفتر مطالعات و تدوین تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی، برآان شد تا کلیه مذاکرات صحن علنی مجلس شورای اسلامی در خصوص دانشگاه آزاد اسلامی را در قالب مجموعه ای چند جلدی با عنوان دانشگاه آزاد اسلامی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گردآوری و منتشر کند.

اولین جلد از این مجموعه کتاب ها به بررسی مذاکرات صحن علنی مجلس شورای اسلامی در دوره های دوم و سوم پرداخته است. از آنجایی‌که تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1361 مقارن با نیمه دوم دوره اول مجلس شورای اسلامی بوده و در آن زمان به دلیل طی مراحل مقدماتی و تاسیسی صحبتی در خصوص دانشگاه آزاد اسلامی در صحن مجلس اول صورت نگرفته است؛ بنابراین شروع این مجموعه کتاب ها از مجلس شورای اسلامی دوم است.

به جهت سهولت دسترسی به مطالب این مجموعه، ابتدای تمامی مذاکرات صورت گرفته موضوع مورد نظر در دو قسمت موضوع اصلی که از کلیت بیشتری برخوردار است و موضوعات فرعی که به جزئیات مذاکرات می پردازد؛ درج شده است.

جلد اول کتاب «مذاکرات صحن علنی مجلس» دانشگاه آزاد اسلامی و مجلس شورای اسلامی ویژه مجالس دوم و سوم در 270 صفحه و در شمارگان 500 نسخه توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی و با همکاری اداره کل مطالعات و پژوهش‌ها منتشر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 966682

وب گردی

وب گردی