افزایش روشنایی در غزه و پرداخت حقوق کارکنان آن توسط قطر

اسرائیل هایوم به نقل از یک منبع نزدیک به نتانیاهو از آمادگی اسرائیل برای افزایش برق اختصاصی به غزه و پرداخت حقوق کارکنان این منطقه توسط قطر در مقابل برقراری امنیت کامل در مناطق جنوبی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، یک منبع نزدیک به نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز از آمادگی مقدماتی اسرائیل برای افزایش میزان برق اختصاصی به غزه و پرداخت حقوق کارکنان غزه از سوی کشور قطر در مقابل ادامه آرامش موجود در مرزهای غزه خبر داد.

روزنامه اسرائیل هایوم به نقل از این منبع اعلام کرد: اسرائیل آماده است جریان برق اختصاصی به غزه را افزایش داده و حقوق کارکنان غزه را نیز با تامین مالی از سوی قطر بپذیرد اما در مقابل باید امنیت بر اساس توافق سال 2014 در منطقه جنوب به طور کامل برقرار شود.

این منبع افزود: مذاکرات در خصوص گذرگاه آبی میان غزه و قبرس پس از استقرار کامل آرامش و امنیت در جنوب انجام خواهد شد علاوه بر آن که هدف ما دستیابی به آتش بسی بوده که امنیت و آرامش کامل در مناطق اطرف دیوار مرزی را به دنبال داشته باشد و بدون تحقق امنیت کامل در جنوب هیچ پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

این منبع بلند پایه به مذاکرات غیر مستقیم با حماس از طریق برخی واسطه ها در خصوص امور غزه اعتراف کرده اما مدعی شد بهبود اوضاع امنیتی در جنوب ناشی از حملات اخیر ارتش رژیم صهیونیستی به غزه بوده است.

کد خبر: 966700

وب گردی

وب گردی