علت  عدم  حضور رئیس جمهور در اجلاسیه خبرگان  را نفهمیدیم

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان گفت: دو هفته پیش رئیس‌جمهور اعلام کرد که از حضور در این اجلاسیه معذور است ولی ما علت عذر ایشان را نفهمیدیم.

به گزارش ایسکانیوز ، آیت‌الله سید احمد خاتمی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در نشست خبری امروز (دوشنبه 5 شهریور) که در دبیرخانه مجلس خبرگان برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: در آستانه پنجمین نشست رسمی خبرگان رهبری در دوره پنجم در خدمت شما هستیم. این نشست تنها ارتباط ما با مردم است گرچه باید ارتباط ما با رسانه‌ها از طریق رادیو و تلویزیون بیشتر باشد.

وی افزود: برنامه رسمی اجلاس آینده خبرگان رهبری راس ساعت 8 صبح سه شنبه 13 شهریور برگزار می‌شود. دستور اجلاس به طور طبیعی ابتدا نطق رئیس مجلس خبرگان و سپس نطق‌های سایر اعضا به مدت 15 دقیقه در دستور است. بعد از آن، سخنرانی شخصیت مدعو را داریم. طبیعی است با توجه به دغدغه اعضای خبرگان نسبت به وضع اقتصادی کشور این موضوع مورد بررسی قرار می‌گیرد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه برخی‌ها می‌گویند مجلس خبرگان درباره همه مسائل از جمله مسائل اقتصادی نباید ورود کند، اظهار داشت: در ماده 52 آیین‌نامه خبرگان رهبری آمده است که به منظور آگاهی اعضا از مشکلات امنیتی و اقتصادی، کمیسیونی به نام کمیسیون سیاسی اجتماعی شامل 11 نفر از اعضا تشکیل شود. بنابراین هدف از این اجلاس حل مشکلات معیشتی مردم و پیگیری مطالبات رهبری در حوزه مشکلات کشور است.

سخنگوی مجلس خبرگان با بیان اینکه از رؤسای سه قوه دعوت شده تا با حضور در این اجلاسیه توضیحاتی درباره اقداماتی که برای رفع مشکلات اقتصادی انجام شده بیان کنند،گفت: دو هفته پیش رئیس‌جمهور-که نماینده مردم تهران در خبرگان است- اعلام کرد که معذور از حضور در این اجلاسیه است ولی ما علت عذر ایشان را نفهمیدیم. به اعتقاد ما این یک فرصت خوب است تا در این اجلاس که با حضور بزرگان کشور است، توضیحاتی در رابطه با اقدامات اقتصادی بیان شود.

وی ادامه داد: رئیس قوه قضائیه و رئیس قوه مقننه قول دادند که تشریف بیاورند.هیچکس در مجلس خبرگان به دنبال مچ‌گیری نیست.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: در این اجلاس انتخابات کمیسیون‌های مجلس خبرگان نیز برگزار می‌شود.

ادامه دارد ...

کد خبر: 966774

وب گردی

وب گردی