بنزین «گران» نمی‌شود

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی هرگونه افزایش قیمت بنزین و سوخت در ماه‌های آینده را تکذیب کرد.

به گزارش ایسکانیوز، فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اخبار مبنی بر افزایش قیمت بنزین و سوخت طی ماه‌های آینده، گفت: تحریم‌ها تأثیری در میزان عرضه و قیمت سوخت، به‌ ویژه بنزین ندارد؛ هرگونه بحثی در این زمینه شایعه است.

وی با اشاره به بررسی لایحه بودجه 97 در بهمن و اسفند سال گذشته، اظهار داشت: از بهمن و اسفند سال گذشته که بحث لایحه بودجه در مجلس و کمیسیون انرژی مطرح بود، این کمیسیون بنا به دلایل متعددی، از جمله مسائل اجتماعی، به استناد برنامه توسعه ششم، اعتقاد داشت که هرگونه افزایش قیمت سوخت و به‌خصوص بنزین، براساس مصالح و منافع ملی و عمومی نیست. به همین دلیل ایستادگی کرد و اجازه نداد قیمت بنزین افزایش یابد. نمایندگان مجلس هم به این موضوع به خوبی توجه کرده و از هرگونه افزایش قیمت سوخت جلوگیری کردند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس ضمن رد شایعات مبنی بر افزایش قیمت بنزین، در ماه‌های آینده، اظهار داشت: این شایعات و برخی اخبار مبنی بر سهمیه‌‌بندی و یا افزایش قیمت بنزین که اخیرا مطرح شده، به هیچ‌وجه صحت ندارد. دولت و مجلس نیز چنین عزم و اراده‌ای برای آن ندارند.

حسنوند با تأکید بر اینکه بعضی از سوخت‌های لوکس نظیر «بنزین سوپر» وضعیت متفاوتی با سایر سوخت‌‌ها، از جمله بنزین معمولی دارد، گفت: مردم مطمئن باشند هیچ‌گونه بحثی در ارتباط با سهمیه‌بندی و افزایش قیمت در بنزین، گازوئیل و سایر سوخت‌ها مطرح نیست. قطعا طوری رفتار خواهد شد که در حوزه حمل و نقل، صنعت، کشاورزی و مسائل عمومی جامعه، بتوانیم با خیال آسوده هم سوخت مورد نیاز را تأمین کنیم و هم اینکه قیمت را در سطح فعلی نگه داریم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: قیمت بنزین و سوخت به بهانه اِعمال تحریم‌‌های آمریکا افزایش نمی‌یابد، سطح تولید بنزین در کشور به حدی است که توان مقابله با تحریم‌ها را داریم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 966775

وب گردی

وب گردی