همکارى ایران در برگزارى جام جهانی ٢٠٢٢

مشارکت جمهوری اسلامی ایران در برگزاری رقابت های فوتبال جام جهانی 2022 قطر یکی از محورهای مهم گفت و گوی تلفنی ریاست جمهوری و امیر قطر بود.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، در هفته های اخیر،مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران در دیدار با شیخ حمد، همتای قطری خود آمادگی جمهوری اسلامی ایران به منظور همکاری در زمینه برگزاری جام جهانی 2022 را به کشور همسایه اعلام کرد که این پیشنهاد با استقبال طرف قطری همراه شد.

در این میان، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری روز یکشنبه در تماس تلفنی با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر گفت و گو کرد. یکی از موضوعات طرح شده در این نشست، همکاری های دوجانبه در زمینه برگزاری جام جهانی 2022 قطر بوده است.

روحانی در تماس با امیر قطر با اشاره به توانمندی شرکت های ایرانی برای اجرای پروژه های عمرانی در عرصه های مختلف اظهار داشت: شرکت های ایرانی برای صدور خدمات فنی و مهندسی به ویژه مشارکت در اجرای پروژه های عمرانی قطر برای مسابقات جام جهانی فوتبال در سال 2022 میلادی، کاملا آمادگی دارند.

با توجه به پیشنهاد ریاست جمهوری اسلامی ایران و مذاکرات قبلی میان فدراسیون دو کشور به نظر می رسد فرصت مناسبی برای تقویت همکاری های دوجانبه در برگزاری مسابقات جام جهانی فراهم خواهد شد.

بر اساس مذاکرات اخیر ریاست محترم جمهوری و امیر قطر همچنین توافقات صورت گرفته بین فدراسیون های فوتبال دو کشور انتظار می رود همکاری های نزدیک دو کشور در میزبانی از نخستین جام جهانی تاریخ خاورمیانه که در سال 2022 برگزار خواهد شد نزدیک تر شود.

مشارکت جمهوری اسلامی ایران در برگزاری رقابت های فوتبال جام جهانی 2022 قطر یکی از محورهای مهم گفت و گوی تلفنی ریاست جمهوری و امیر قطر بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 966777

وب گردی

وب گردی