بستنى ١٤ درصد گران شد/ آبمیوه نرخ ثابتى ندارد

رئیس اتحادیه فروشندگان بستنى و آبمیوه گفت: طى چند روز اخیر قیمت بستنى با افزایش ١٤ درصدى همراه شد؛ اما آبمیوه به دلیل متفاوت بودن نوع میوه نرخ ثابتى را ندارد.

اسکندر آزموده، رئیس اتحادیه فروشندگان بستنى و آبمیوه در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادى ایسکانیوز به قیمت بستنى و آبمیوه در بازار اشاره کرد و گفت: طى چند روز اخیر قیمت بستنى با افزایش ١٤ درصدى همراه شد؛ اما آبمیوه به دلیل متفاوت بودن نوع میوه و نیز سایز ظرف ها نمى توان قیمت یکسانى را براى آنها انتخاب کرد.

او در ادامه بیان کرد: علی‌رغم افزایش قیمت شدید نرخ میوه طى چند وقت اخیر قادر به ارائه نرخ ثابت براى آبمیوه نبودیم اما در بازار نظارت قوى را حاکم کردیم تا مانع از افزایش بى رویه و بى حساب و کتاب قیمت ها شویم.

آزموده خاطرنشان کرد: براى تعادل قیمت آبمیوه ٦ بازرس را در بازار قرار دادیم تا به صورت مرتب نسبت به عملکرد فروشندگان نظارت داشته باشند تا از این طریق قیمت ها براى مصرف کننده و فروشنده عادلانه باشد.

رئیس اتحادیه فروشندگان بستنى و آبمیوه اظهار داشت: زمانى که قیمت میوه گران مى شود، آبمیوه فروشان به سرعت میزان کیفیت کالاى خود را کاهش مى دهند، بنابراین با ضرر چندانى همراه نمى شوند.

او به دلیل افزایش قیمت بستنى تاکید و بیان کرد: بستنى هاى مغزدار و خامه دار با افزایش بسیار زیادى همراه بودند زیرا پسته اخیرا تا چهار برابر افزایش یافت، در ایام عید پسته با قیمت ٥٠ هزار تومان خریدارى مى کردیم اما اکنون تولیدکنندگان باید آن را با نرخ کیلویى ١٨٠ هزار تومان تهیه کنند.

آزموده افزود: طبق قانون هر سال قیمت بستنى باید تا ٢٠ درصد افزایش یابد اما به دلیل اینکه بستنى جزو مایحتاج اصلى مردم محسوب نمى شود اگر یکباره قیمت ها را ٢٠ درصد افزایش دهیم کسى دیگر اقدام به خرید آنها نخواهد کرد به همین دلیل مجبور هستیم تا قیمت ها را به اندازه اى افزایش دهیم که هم خریدار قادر به خرید باشد و هم تولیدکننده با ضرر چندانى همراه نشود.

رئیس اتحادیه فروشندگان بستنى و آبمیوه در پایان به احتمال کاهش مجدد قیمت ها اشاره کرد و افزود: در صورت کاهش قیمت ارز، فروشندگان هم اقدام به کاهش قیمت خواهند کرد. اکنون در جنوب شهر به دلیل پایین بودن قدرت خرید مردم فروشندگان، بستنى را با نرخ پایین تر از قیمت مصوب شده اتحادیه در اختیار مردم قرار مى دهند.

کد خبر: 966782

وب گردی

وب گردی