مدیرعامل موسسه سینما شهر: 219 سالن سینمایی در مرحله ساخت است

مجید مسچی گفت: موسسه سینماشهر در راستای وظایف خود آمادگی کامل برای بازسازی سینماهای قدیمی و تجهیز و حمایت از ساخت سالن های جدید سینما را دارد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان امور سینمایی، سمعی و بصری، مدیر عامل موسسه سینما شهر اظهارکرد: در دوره اخیر به دلیل رونق و استقبال مردم از سینما، سرمایه گذاران مایل به ساخت سالن های سینما شده اند هم اکنون در هر مجتمع تجاری اکثر سرمایه گذاران مایل به ساخت سالن سینما هستند و از ملزومات کنونی ساخت مجتمع تجاری احداث سالن سینما در آن است .در سال های اخیر سالن ها زیاد شده اند و همین دلیل باعث افزایش فروش و انگیزه ورود سرمایه های جدید به سینما شده است .

وی افزود: از وظایف موسسه سینما شهر رصد و بررسی وضعیت سینماهای موجود برای حمایت از تجهیز و بازسازی سالن ها در جهت ایجاد رفاه عمومی برای مخاطبین است. البته در طول سالهای گذشته سینماهای موجود عمدتا بازسازی شده اند بطوریکه در حال حاضر میزان حمایت از ساخت سینماهای جدید بیشتر از حمایت برای نوسازی و بازسازی است .

وی ادامه داد: سالن های سینمایی قدیمی که که پتانسیل جذب مخاطب را دارند و در نقاط مناسب شهری هستند و از سازه مناسب نیز برخوردار باشند ؛ با تقاضای مالک در دستور کار حمایت قرار می گیرند که اکثر سالن هایی که شرایط لازم را داشته اند بازسازی شده اند. البته سالن های سینما مانند موجود زنده است و همیشه برای نو ماندن نیاز به بازسازی دارند .

مسچی افزود : در سال 1397 باز سازی 71 سالن قدیمی موجود سینما در دست اقدام است که بخشی از آن انجام شده و باقی در حال اجراست . همچنین در سال جاری 219 سالن سینمایی جدید در مراحل مختلف ساخت است که تعدادی از آنها مثل سیتی سنتر اصفهان با 6 سالن ، هروی سنتر تهران با 3 سالن و گلشن مشهد با 4 سالن افتتاح شدند.

مدیر عامل موسسه سینما شهر در ادامه با اشاره باینکه پروژه 11 سالنه ویلاژ توریست در مشهد و14 سالنه لوتوس مال نازی آباد تهران در سال 97 افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت ابرا ز امیدواری کرد تا همانند سال 96 که 100 سالن به ناوگان نمایش کشور نمایش اضافه شد در مجموع امسال نیز حدود 100 سالن با افزوده شدن به چرخه اکران باعث رونق بیشتر سینما در کشور شوند.

این مدیر فرهنگی با اعلام اینکه تا کنون 76 مجتمع فرهنگی هنری ادارات کل ارشاد استان ها برای نمایش فیلم تجهیز و افتتاح شده است افزود : تبدیل سالن مجتمع های فرهنگی و هنری در شهرهایی که سالن سینما ندارند با ارسال تجهیزات حرفه ای به صورتی که بتوانند همزمان با تهران نمایش مطلوب فیلم داشته باشند از اولویت های کاری موسسه است که باعث رضایت مردم در مناطق فاقد سالن سینما شده است .

مسچی همچنین با اشاره به توافق رییس سازمان سینمایی با کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان و نهاد کتابخانه های کشور برای بهره گیری از سالن های نمایش آنها گفت : در جهت کمک و حمایت از سینمای ایران آمادگی تجهیز این سالن ها را نیز داریم .

انتهای پیام/

کد خبر: 966792

وب گردی

وب گردی