فوق‌سنگین‌های ایران گل کاشتند/ سلیمی طلایی شد، علی‌حسینی نقره‌ای

دو وزنه بردار کشورمان در دسته 105+ کیلوگرم، مدال های طلا و نقره بازی های آسیایی 2018 را به خود اختصاص دادند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، در ادامه رقابت‌های وزنه‌برداری بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا و در هشتمین و آخرین روز این مسابقات، بهداد سلیمی و سعید علی‌حسینی ملی‌پوشان کشورمان امروز (دوشنبه) در دسته 105+ کیلوگرم به مصاف 5 وزنه‌بردار از کشورهای ازبکستان، پاکستان، چین تایپه، سوریه و ترکمنستان رفتند.

* یک‌ضرب:

بهداد سلیمی ابتدا موفق به مهار وزنه 200 کیلوگرمی شد. وی در دومین حرکت نیز در حالی که وزنه 206 کیلوگرمی را بالای سر برده بود، نتوانست به خوبی فیکس شود تا سه چراغ قرمز از داوران دریافت کند. سلیمی در سومین حرکت موفق به مهار وزنه 208 کیلوگرمی شد تا با جایگاه دومی به کار خود در حرکت یک‌ضرب پایان دهد.

سعید علی‌حسینی دیگر نماینده کشورمان در این دسته در نخستین حرکت در مهار وزنه 201 کیلوگرمی ناکام بود اما در دومین حرکت موفق به بالا بردن این وزنه شد. علی‌حسینی در سومین حرکت نیز وزنه 208 کیلوگرمی را بالای سر برد تا در جایگاه نخست این حرکت قرار بگیرد.

رستم جنگابائف از ازبکستان با رکورد 203 کیلوگرم در جایگاه سوم این حرکت قرار گرفت.

* دوضرب

سلیمی برای نخستین حرکت دوضرب وزنه 237 کیلوگرمی را انتخاب کرد که به راحتی این وزنه را بالای سر برد تا مدال نقره‌اش قطعی شود. وی در دومین حرکت نیز وزنه 246 کیلوگرمی را مهار کرد. سلیمی در سومین حرکت نیز موفق به مهار وزنه 254 کیلوگرمی شد تا با جایگاه اولی و مدال طلا به کار خود در حرکت دوضرب پایان دهد و با مجموع 461 کیلوگرم قهرمان شود.

علی‌حسینی نیز در نخستین حرکت دوضرب وزنه 240 کیلوگرمی را مهار کرد تا او نیز مدالش قطعی شود و در رده اول قرار بگیرد. وی در دومین حرکت نیز وزنه 248 کیلوگرمی را بالای سر برد، اما در سومین حرکت موفق به مهار وزنه 254 کیلوگرمی نشد تا با مجموع 456 کیلوگرم به مدال نقره دست یابد.

رستم جنگابائف از ازبکستان با رکورد 252 کیلوگرم در دوضرب و مجموع 455 کیلوگرم جایگاه سوم این حرکت قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 966797

وب گردی

وب گردی