اکثر اعضای فراکسیون امید طرح سوال از رئیس جمهور را امضاء نکرده اند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اکثریت نمایندگان عضو فراکسیون امید مجلس به دلیل این که طرح سوال از رئیس جمهور را در مقطع فعلی ضروری نمی دیدند آن را امضاء نکردند.

عبدالرضا هاشم زایی نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به موضوع سوال از رئیس جمهور در مجلس اظهار داشت: موضوع سوال از رئیس جمهور، موضوعی کم سابقه در طول این 40 سال است؛ لذا ممکن است مقداری غیر عادی و غیر معمول جلوه داده شود.

وی افزود: برخی نمایندگان سوالاتی را از رئیس جمهور دارند و از طرفی برای رئیس جمهور هم فرصتی ایجاد می شود که به این سوالات پاسخ بدهد؛ همچنین نمایندگان مردم انتظاراتی را از رئیس جمهور دارند که او باید پاسخگوی آن ها باشد.

هاشم زایی ادامه داد: متاسفانه روز به روز وضعیت اقتصاد کشور نابسامان می شود؛ برخی مواقع وضعیت تثبیت می شود اما در بیشتر مواقع حالت نزولی دارد، به همین دلیل اگر رئیس جمهور مسائل مربوط به اقتصاد را به صورت شفاف بیان کند می توانیم به یک راه حل دقیق برسیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما باید به دنبال راهی برای برون رفت از بحران فعلی کشور باشیم، زمانی می توانیم برون رفت از مشکلات داشته باشیم که ابتدا موانع را بشناسیم. اگر موانع را نشناسیم، عبور از بحران با مشکل مواجه خواهد شد.

وی با بیان این که بهترین شخص برای شناسایی موانع رئیس جمهور است خاطر نشان کرد: رئیس جمهور به وسیله شفاف کردن مسائل برای مردم و نمایندگان مجلس، می تواند تاثیر بسزایی را در حل مشکلات بگذارد.

هاشم زایی در پاسخ به سوالی درباره نظر فراکسیون امید درباره طرح سوال از رئیس جمهور گفت: فراکسیون امید یکی از حامیان اصلی دولت است اما این بدین معنا نیست که وکیل الدوله باشد! البته به نظر بنده سوال از رئیس جمهور در مقطع فعلی به صلاح نیست.

عضو فراکسیون امید اذعان داشت: در شرایطی که قوای سه گانه برای حل مشکلات باید با یکدیگر هماهنگ باشند و وضعیت کشور را سر و سامان بدهند، سوال از رئیس جمهور با توجه به این مسائل خیلی ضروری نیست. به همین خاطر بود که بنده و اکثر اعضای فراکسیون امید این طرح را امضاء نکردند.

وی اضافه کرد: اکثریت نمایندگان عضو فراکسیون امید مجلس به دلیل این که طرح سوال از رئیس جمهور را در مقطع فعلی ضروری نمی دیدند آن را امضاء نکردند؛ البته این بدین معنی نیست که اگر نماینده ای از یکی از پاسخ های رئیس جمهور قانع نشود به این طرح رای مثبت بدهد.

هاشم زایی اظهار داشت: سوالات از رئیس جمهور در فراکسیون امید مطرح نشده است و پاسخ های رئیس جمهور به سوالات غیر قابل پیش بینی است؛ این مسئله را در تمامی استیضاح ها شاهد بوده ایم که فرد استیضاح شونده پاسخ هایی می دهد که متناسب با سوالات مطرح شده نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: طبق آیین نامه مجلس، سوالات باید با وظایف فرد استیضاح شونده همخوانی داشته باشد و آن فرد نیز باید متناسب با سوالات نمایندگان پاسخ های خود را ارائه دهد؛ اما عملا شاهد هستیم که اینگونه نیست و فردا هم ممکن است همین اتفاق بیفتد. امیدواریم رئیس جمهور به سوالات نمایندگان با شفافیت پاسخ دهد، البته ممکن است این اتفاق نیفتد و جلسه فردا به حاشیه کشیده شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 966804

وب گردی

وب گردی