گروه جهادی «معین» در مناطق محروم خوزستان حضور یافت

پنجمین اردوی گروه جهادی معین اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل از ۱۸ تا ۲۷ مرداد ماه سال جاری در مناطق محروم استان خوزستان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، این اردوی جهادی در سه حوزه عمرانی، فرهنگی و بهداشت و سلامت در روستای للر شهرستان اندیکا با حضور بیش از 40 نفر از دانشجویان سراسر کشور برگزار شد.

دانشجویان در این اردو و در حوزه عمران به بازسازی و مرمت مدرسه روستا پرداختند. تعمیر سرویس بهداشتی، مرمت دیوار های مدرسه، رنگ آمیزی و مرمت دیوار های داخلی مدرسه و سیم کشی برق مدرسه از اقدامات این گروه جهادی برای 170 دانش آموز روستای للر شهرستان اندیکا بود.

فعالیت های این گروه جهادی در حوزه فرهنگی در 4 رده سنی خردسالان، کودکان، نوجوانان و بزرگسالان با محوریت انس با قرآن، امام شناسی، آموزش احکام و مبانی اعتقادی، آموزش کاردستی و کار های هنری، مهارت های زندگی انجام شد.

در حوزه سلامت و بهداشت نیز بازدید خانه به خانه و بررسی وضع سلامت خانوار روستا، ارائه خدمات مشاوره درمانی و اعطای داروهای مورد نیاز به خانواده های بی بضاعت در دستور کار گروه جهادی معین قرار داشت. همچنین بررسی وضعیت شنوایی و بینایی و انجام غربالگری و امور ارتوپدی روستاییان نیز نیز از دیگر اقدامات این دانشجویان جهادگر در حوزه سلامت و بهداشت بود.

هم اکنون بسیاری از دانشجویان سراسر کشور در قالب گروه های مختلف جهادی با حضور در مناطق محروم علاوه بر ساخت و اراده خدمات عمرانی و مادی به خودسازی مشغولند.

انتهای پیام/

کد خبر: 966824

وب گردی

وب گردی