از سرگیری مذاکرات قاهره

گروه های فلسطینی برای بررسی و رسیدگی مساله آشتی بین دو جنبش فتح و حماس و نیز آرام‌سازی اوضاع در باریکه غزه وارد قاهره شدند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، گروه‌های فلسطینی برای از سرگیری گفت وگوهای آشتی ملی میان دو جنبش فتح و حماس و نیز آرام‌سازی اوضاع در باریکه غزه که از چند هفته قبل آغاز شده، وارد « قاهره» پایتخت مصر شدند.

جنبش مقاومت اسلامی حماس قبل از عید سعید قربان، اعلام کرده بود: با گروه‌های فلسطینی توافق کرده‌ایم رایزنی‌هایمان را پس از تعطیلات عید از سر بگیریم تا اهداف ملت‌مان در زمینه وحدت و لغو محاصره غزه محقق شود.

گروه‌های فلسطینی در حال رایزنی در قاهره برای دست‌یابی به توافق آرام‌سازی با رژیم صهیونیستی با میانجیگری مصر و سازمان ملل هستند.

در همین راستا، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در نخستین روز عید قربان اعلام کرده بود که لغو محاصره رژیم صهیونیستی علیه باریکه غزه نزدیک است و در عین حال، مذاکرات درباره آرام‌سازی اوضاع در غزه ادامه داد.

وی خاطر نشان کرده بود که در سایه تظاهرات‌های حق بازگشت و مقاومت، ما در یک قدمی لغو محاصره ظالمانه غزه قرار داریم.

قرار است هیاتی از جنبش فتح نیز به ریاست « عزام احمد» عضو کمیته مرکزی این جنبش و با حضور حسین شیخ و روحی فتوح برای شرکت در رایزنی‌های مربوط به آرام‌سازی اوضاع در غزه و آشتی ملی وارد قاهره شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 966827

وب گردی

وب گردی