آصفری: مهم ترین رکن برای تحقق اقتصاد مقاومتی مدیریت جهادی است

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت جهادی و انقلابی تا زمانی که در دولت و مجلس روی کار نباشد، هرچقدر هم منابع در کشور وجود داشته به هدر خواهد رفت و به دست اقتصاد مقاومتی دست پیدا نخواهیم کرد.

محمد حسن آصفری نماینده اسبق مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، به مناسبت هفته دولت درباره اقدامات دولت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: اگر نگاهی اجمالی به کشور داشته باشیم، متوجه خواهیم شد که کشور ما دارای منابع ارزشمندی است. زمین بکر، خاک حاصل خیز، نیروی فنی و مهندسی و کاردانی که در کشور وجود دارد، پتاسنیل ها و توانمندی هایی است که می تواند در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و قطع وابستگی به بیگانه بسیار حائز اهمیت باشد.

وی افزود: اگر بتوانیم به خوبی از این ظرفیت ها استفاده کنیم، مطمئنا می توانیم در زمینه تولید در سطح منطقه و غرب آسیا حرف اول را بزنیم؛ اگر از این سرمایه خوب استفاده شود، توانایی تامین امکانات و نیازمندی های جمعیتی بالغ بر 300 میلیون نفر را خواهیم داشت.

آصفری ادامه داد: لازمه تحقق این اهداف آن است که ابتدا قوانین دست و پا گیری که بر سر راه تولید کنندگان قرار دارد اصلاح شود و با تصویب قوانین بهتر بتوان مسیر سرمایه گذاری را تسهیل کرد و حمایت از سرمایه گذاری را در کشور به یک جایگاه مطلوب رساند.

عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: امروز اگر کسی بخواهد یک کارخانه تولیدی در کشور احداث کند، بایستی بیش از 270 روز از این اداره به آن اداره، از این سازمان به آن سازمان دوندگی داشته باشد تا بتواند صرفا موافقت اصولی را بگیرد! بعد از این که موافقت اصولی را گرفت متاسفانه با عدم تسهیلات مناسبی که بانک ها باید در اختیار او بگذارند مواجه خواهد شد.

وی جلوگیری از خام فروشی را یکی از موارد تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و خاطرنشان کرد: امروز کشور دارای منابع بسیار خوبی از جمله نفت و گاز است که متاسفانه از این منابع به خوبی در جهت تولید داخلی استفاده نمی شود و حتی برخی از تولیدات میعانات نفتی و گازی کشور، با قیمت بسیار ارزان در اختیار کشورهای خارجی قرار داده می شود و تولید کننده داخلی برای به دست آوردن این منابع باید هزینه های گزافی را خرج کند.

آصفری تاکید کرد: جذب سرمایه گذاری در داخل کشور می تواند برای حمایت از تولید داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی کمک های فراوانی را کند.

نماینده اسبق مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با بیان این که 60 هزار تن تولید آلمینیوم در کشور وجود دارد گفت: متاسفانه بخش اعظم این آلمینیوم با قیمتی بسیار نازل به کشورهای خارجی مانند ترکیه صادر می شود و آن ها با استفاده از صنایع تبدیلی، 5 برابر قیمت اصلی به ایران صادر می کنند.

وی در پایان اظهار داشت: پس از تمام این موضوعاتی که مطرح شد، مهم ترین رکن برای تحقق اقتصاد مقاومتی مدیریت جهادی و انقلابی است؛ این مدیریت جهادی و انقلابی تا زمانی که در دولت و مجلس روی کار نباشد، هرچقدر هم منابع در کشور وجود داشته به هدر خواهد رفت و به اقتصاد مقاومتی دست پیدا نخواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 966829

وب گردی

وب گردی