دهقان: بخش مهمی از مشکلات ناشی از حماقت های مدیریتی است

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: هدف طراحان سوال از رئیس جمهور شفافیت موضوعات است تا به سبب آن مردم در جریان اقدامات دولت قرار بگیرند.

محمد دهقان عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، درباره طرح سوال از رئیس جمهور و شفافیت برخی از موضوعات از سوی وی اظهار داشت: هدف طراحان سوال از رئیس جمهور شفافیت موضوعات است تا به سبب آن مردم در جریان اقدامات دولت قرار بگیرند؛ اگر اقدامات دولت مثبت بوده باشد مورد تشویق مردم قرار بگیرد و اگر خطایی کرده باشد، راهی برای جبران آن پیدا شود.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر احتمال وجود دارد که نمایندگان مجلس از پاسخ های رئیس جمهور قانع نشوند گفت: اکثر نمایندگان تصمیمات سیاسی می گیرند اما سوالاتی که مطرح شده اقتصادی است و نه سیاسی؛ 5 سوال اقتصادی مطرح شده که تمامی آن ها دغدغه مردم ایران است و جزء مهم ترین موضوعات کشور محسوب می شود.

دهقان افزود: اگر نمایندگان بخواهند تصمیمات منطقی و اقتصادی بگیرند، طبیعتا با توجه به اتفاقاتی که اخیرا در کشور رخ داده و بی تدبیری هایی که در حوزه اقتصادی صورت گرفته است و ناراضی بودن مردم، بعید است از پاسخ های رئیس جمهور قانع شوند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اما با توجه به این اکثر نمایندگان فعلی مجلس، به وسیله لیست مورد حمایت دولت و جریان چپ وارد مجلس شده اند، بعید است که تصمیم گیری ها بر اساس سوال جواب باشد بلکه سیاسی است.

وی اذعان داشت: برخی از نمایندگانی که با لیست مورد حمایت دولت وارد مجلس شده اند، از مدت ها قبل تصمیمات خودشان را می گیرند و ممکن است که در روز سوال از رئیس جمهور به پاسخ های وی توجهی نداشته باشند و یک تصمیم حزبی و سیاسی بگیرند. این تصمیم حزبی از مدت ها قبل گرفته می شود و این افراد همان تصمیم را اجرا می کنند.

دهقان با بیان این که برخی جریانات تندرو مانند جبهه مشارکت و اشخاصی مانند «عباس عبدی» به خواسته های مردم توجهی ندارند و تصمیمات حزبی می گیرند خاطر نشان کرد: این جریانات تصمیمات و مواضع سیاسی اتخاذ می کنند؛ این در حالی است مواضع سیاسی آن ها در شرایط فعلی برای مردم هیچ اهمیتی ندارد و دغدغه مردم مسائل اقتصادی است.

وی گفت: متاسفانه بخشی از تصمیمات برخی از نمایندگان مجلس، در خارج از مجلس گرفته می شود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وظیفه ما این است که از ظرفیت های قانون اساسی استفاده کنیم و بدون حتی یک سوال سیاسی، دغدغه های مردم را بیان کنیم؛ هدف اصلی این است که رئیس جمهور در شرایط موجود کمر همت ببندد و افرادی که اشتباهات فاحشی را انجام داده اند درباره آن ها تصمیمات قاطع اتخاذ کند.

وی با بیان این که رئیس جمهور باید افرادی که مسبب وضعیت نابسامان در کشور هستند را از کابینه دولت کنار بگذارد اظهار کرد: دولت باید افراد شایسته ای را که طرفدار دولت نیز هستند جایگزین کند؛ رئیس جمهور باید خطاهای گذشته را جبران کند و نمایندگان مردم نیز وی را در این مسیر کمک خواهند کرد.

دهقان در پایان تاکید کرد: نمی شود تمامی مشکلات کشور را برگردن آمریکا انداخت؛ بخش مهمی از این مشکلات ناشی از بی تدبیری ها و حماقت های مدیریتی است که بر کشور تحمیل شده است و لذا جلوی این حماقت ها باید گرفته شود. متاسفانه مجموعه این نابسامانی ها در حال رنج دادن مردم هست.

انتهای پیام/

کد خبر: 966851

وب گردی

وب گردی