در درجه اول باید هرگونه وابستگی به دلار را از بین ببریم

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تهران گفت: با آمریکا در یک جنگ روشن اقتصادی هستیم، بیش از اینکه تهاجمات اقتصادی در این جنگ به ما آسیب بزند تاکنون تهاجمات روانی به ما آسیب زده است.

به گزارش ایسکانیوز ؛ حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تهران در اولین نشست برگزیدگان اقشار جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب (جمنا) که امروز دوشنبه ۵ شهریورماه برگزار شد، با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور اظهار کرد: ما در سال‌های اخیر شاهد یک رکود بودیم که با یک رشد نقدینگی بسیار بالا همراه بوده است، نقدینگی می بایست متناسب با رشد تولید صورت می گرفت که این گونه نشده است. هشتاد درصد اقتصاد ما اقتصاد داخلی است، تنها بیست درصد اقتصاد کشور نیازمند روابط خارجی است.

وی ادامه داد: دولت از بانک مرکزی خواسته به ازای دلار فروش نفت معادل ریال آن را بگیرد که همین موضوع، مبدا خلق پول می شود. افزایش رشد نقدینگی موجب می شود صاحبان ذخایر نفت به شدت ثروتمند می شود، همچنین که سال گذشته صاحبان سپرده های بانکی حداقل ۲۴۰ هزار میلیارد تومان سود کردند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تهران ادامه داد: ما با آمریکا در حال یک جنگ روشن اقتصادی هستیم، بیش از اینکه تهاجمات اقتصادی در این جنگ به ما آسیب بزند تاکنون تهاجمات روانی به ما آسیب زده است. ما در درجه اول باید هرگونه وابستگی به دلار را از بین ببریم . دولت اعلام کرده است دیگر مبادله اقتصادی با دلار نداریم، بنابراین دیگر درآمد دلاری نداریم، پس هر آنچه درآمد دلاری هم داشته باشیم، از این پس بلوکه می شود.

مصباحی مقدم با بیان اینکه ارزش دلار در جهان در حال از دست رفتن است خاطرنشان کرد: چین و روسیه دلار را از معاملات خود حذف کرده اند، ایران هم به این جمع پیوسته است، امروز در کشور خریداران دلار بیشتر مردم عادی هستند. اینکه وابستگی به دلار را کم کنیم دو فایده مهم برای ما دارد ، یکی این است که جلوی رشد نقدینگی را می گیریم و دوم این است که در بودجه دیگر اهمیتی به قیمت دلار نمی دهیم.

کد خبر: 966875

وب گردی

وب گردی