دولت چطور با این همه ژنرال، این میزان بی‌تدبیری داشت

نماینده مجلس گفت: کدام کارشناس تجویز کرده بود که دولت ده ها میلیارد ریال ارز کشور را برای واردات کالاهای لوکس اختصاص دهید.

به گزارش ایسکانیوز ، محمد دهقان عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی امروز سه شنبه 6 شهریورماه در جلسه سوال از رئیس‌جمهور اظهار کرد: یاد شهیدان رجایی و باهنر به عنوان الگوهای ساده زیستی را گرامی می داریم.

وی ادامه داد: جناب آقای رئیس جمهور جنابعالی بارها در برنامه های خود تاکید کرده‌اید که امور کشور باید با کارشناسی انجام گیرد، من به وکالت از بخش مهمی از ملت ایران که بار سنگین تورم کمر آنها را خم کرده است، می گویم کدام کارشناس تجویز کرده بود که دولت شما ده ها میلیارد ریال ارز کشور را بدون برنامه برای واردات کالاهای لوکس اختصاص دهید.

عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس ادامه داد: زمانی که جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، ارز 4 هزار و 500 تومانی را اعلام کرد، عمده کارشناسان در همان زمان بر غیر قانونی بودن این تصمیم تاکید کردند و مجلس طرح دو فوریتی داد. در این سه ماه چه خسارت ها که به کشور وارد نشد!

وی ادامه داد: زمانی که مردم تحت تاثیر تورم قرار داشتند و نگران وضعیت اقتصادی خود بودند، 100 میلیارد ارز کشور را برای سفرهای خارج از کشور قرار دادید. در زمان تحریک تقاضا و دعوت، دلالان برای خرید ارز دولتی جلوی توزیع ارز و یورو را گرفتند. ارز ناشی از صادرات کالا که توسط شرکت های خصولتی تسریع می شود، بر اساس نظر کارشناس 10 میلیارد دلار است که در این مدت، کم تر از 2 میلیارد دلار به بازار توزیع شد.

دهقان افزود: یا ارز را احتکار کردند یا برخلاف قانون، صرف جاهای دیگر کردند. اخیرا وزیر نفت را مامور کردید با شرکت های خصولتی برخورد کند، چرا این کار را 5 ماه پیش نکردید؟ مگر دولت ارزیابی از ذخایر خود را نداشته است؛ چطور دولت با این همه مدیر و ژنرال این مسائل بدهی را دیر تشخیص داد. این بی تدبیری ها موجب شد ارزش پول ملی به یک چهارم کاهش پیدا کند .

کد خبر: 966896

وب گردی

وب گردی