بالاخره پرچم های کاخ سفید نیمه افراشته شد

کاخ سفید بالاخره به مناسبت مرگ سناتور «جان مک کین» پرچم هایش را به صورت نیمه افراشته در آورد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پس از اختلاف های زیادی که با « جان مک کین » سناتور آریزونا داشت اجازه نیمه افراشته کردن پرچم های کاخ سفید را صادر کرد.

ترامپ اعلام کرد به رغم اختلاف هایی که با مک کین داشتم، دستور نیمه افراشته کردن پرچم ها و تعطیلی نیمی از کارمندان تا زمان خاکسپاری وی را صادر کردم.

او همچنین تایید کرد که در مراسم بزرگداشت مک کین در پایان هفته شرکت نخواهد کرد.

مک کین به خاطر اختلافات خود با ترامپ، وصیت کرده که رئیس جمهور در مراسم تدفینش حضور نیابد.

مایک پنس معاون رئیس جمهور هم روز جمعه در پایتخت در مراسمی به احترام او نطق می کند.

روز گذشته برخی رسانه های آمریکایی گزارش دادند که دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور، جلوی انتشار بیانیه تعزیت و تسلیت کاخ سفید در مورد جان مک کین را گرفته است.

ترامپ گفته بود که تنها از طریق توییتر به خانواده او تسلیت خواهد گفت. این بیانیه، مک کین را قهرمانی ملی نامیده بود.

پس از مرگ مک کین بسیاری از آمریکایی‌ها به سنت معمول و برای احترام به یک شخصیت ملی پرچم‌ها را به حالت نیم‌افراشته درآوردند.

اما «دونالد ترامپ» در زمان برگزاری کارزار انتخاباتی‌اش با هم‌حزبی کهنه‌کار خود یعنی جان مک‌کین تنش پیدا کرد و حتی در موقعیتی اعلام کرد که مک‌کین «قهرمان جنگ» نیست.

سرانجام روز یکشنبه پرچم ایالات متحده در کاخ سفید هم به احترام درگذشت جان مک‌کین به حالت نیمه‌افراشته درآمد اما بی‌درنگ پس از اتمام حداقل مدت قانونی به حالت عادی بازگشت.

پرچم ایالات متحده در موقعیت‌های این‌چنین طبق یک سنت و به درخواست رئیس‌جمهور دست‌کم دو روز به شکل نیمه‌افراشته باقی می‌ماند اما ترامپ در اعلام این درخواست هم به شکل معناداری تأخیر کرد.

وی سرانجام روز دوشنبه و زیر فشار کنگره آمریکا طی بیانیه‌ای از خدمات جان مک‌کین به ملت آمریکا تشکر کرد و دستور داد پرچم‌ها در ایالات متحده به حالت نیمه‌افراشته درآیند.

اما در همین روز در حالیکه پرچم‌های پایتخت آمریکا نیمه‌افراشته بود پرچم‌های پنتاگون و دیوان عالی این کشور به شکل غریبی همچنان به حالت عادی باقی‌ ماند.

مک‌کین که به سرطان مغز مبتلا بود سرانجام روز شنبه در ۸۱ سالگی درگذشت.

سناتور جان مک‌کین پیوسته از دونالد ترامپ انتقاد می‌کرد و خانواده وی اعلام کردند که وی نمی‌خواسته رئیس‌جمهور ترامپ در مراسم خاکسپاری‌اش شرکت کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 966929

وب گردی

وب گردی