نظام مهارت آموزی دانشگاه ها باید جایگزین نظام آموزش محور شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در آموزش کارشناسی در دانشگاه ها، خلاقیت و نوآوری وجود ندارد و برای رفع این مشکل، نظام مهارت آموزی باید جایگزین نظام آموزش محور شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد کرمانشاه، دکتر محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و دکتر عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، با دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه دیدار و گفت و گو کردند.

دکتر زاهدی در این دیدار با بیان اینکه آموزش عالی کشور دچار بیماری است و باید درمان شود، گفت: یکی از راههای درمان این بیماری در مقاطع کارشناسی نوع نگاه آموزش از دبیرستان گونه به نظام جدید و سطح بالاتر است.

وی ادامه داد: در دوره کنونی آموزش کارشناسی در دانشگاه، خلاقیت و نوآوری وجود ندارد و برای رفع این مشکل ضرورت دارد که نظام مهارت آموزی جایگزین نظام آموزش محور شود.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی افزود: در کشور امکانات بالقوه و بالفعل فراوانی از قبیل شرایط انسانی، فرهنگی، اقلیمی، طبیعی و اقوام مختلف وجود دارد که با آمایش سرزمینی در حوزه آموزش مهارتی می توان از این سرمایه ها و اقلیم های آب و هوایی استفاده کرد و با نگاه آموزش مهارتی از خیل عظیم بیکاران کم کرد و نیروی کاری با مهارت ویژه هر منطقه اقلیمی آموزش داد.

در ادامه این نشست، دکتر عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه علمی که عامل توسعه تفکر باشد، پیشرو است، گفت: هرکس هر نوع علمی را که آموخته است، نباید آن را با تخصص خود محدود کند زیرا شرایط کنونی کشور به گونه ای است که نظام آموزشی دانش آموخته را به سمت شغل رهنمون می کند نه به سمت کار و این در پی شغل بودن از نتایج مدرک گرایی است.

گفتنی است در ابتدای این نشست، دکتر مسعود باغ فلکی رئیس دبیرخانه هیات امنای استان کرمانشاه به ارائه گزارشی از وضعیت آموزشی، فرهنگی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه پرداخت.

دکتر زاهدی، دکتر مصری و دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه پیش از برگزاری نشست با حضور در گلزار شهدای گمنام با آرمان های آنان تجدید میثاق کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 966975

وب گردی

وب گردی