واکنش وزیر صمت به احتکار و گرانی خودرو: اطلاع دقیق دهید بررسی می شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت در واکنش به خبر احتکار و گرانی خودرو در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: اطلاع دقیق دهید بررسی می شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، روزگذشته ماجرای اتهام احتکار خودرو با تکذیب برخی مجلسی ها روبه‌رو شد. سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن رد احتکار خودرو توسط خودروسازان گفت: سازمان بازرسی در سه ایستگاه برای نظارت بر کار خودروسازان مستقر شده است و بنابراین در این زمینه نظارت مستقیم دارد. علاوه بر این با توجه به حجم تولیدی خودروها این مسئله در شرایط کنونی نه تنها نمی تواند به عنوان مشکل اساسی بازار خودرو مطرح شود بلکه منطقی هم به نظر نمی رسد زیرا در واقع سازمان بازرسی در خودروسازی مقیم است و همه فعالیت ها را زیر نظر دارد؛ بنابراین اتهام احتکار خودرو منطقی نیست.

سعید باستانی با اشاره به تغییر قیمت‌ خودروهای داخلی گفت: تغییراتی که در بازار خودرو اخیرا اتفاق افتاده با افزایش قیمت متفاوت است؛ اما بالا رفتن قیمت‌ خودروهای داخلی بعد از تغییر نرخ ارز طبیعی است. او بیان این نکته اظهار کرد: بخش زیادی از قطعات خودروهای تولیدی از خارج از کشور وارد می شوند و این باعث تاثیرگذاری نرخ ارز بر بازار این خودروها می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 966990

وب گردی

وب گردی