جایزه بین‌المللی صرفه‌جویی آب کشاورزی به زوج‌جوان ایرانی تعلق گرفت

جایزه بین المللی صرفه‌جویی آب کشاورزی در بخش ایده‌های کارشناسان جوان برای سال 2018، به فاطمه سادات مرتضوی زاده و امیرعلی فتاحی برای طرح «صرفه‌جویی قابل توجه در مصرف آب آبیاری با افزودن خاکستر حاصل از سوزاندن فضولات دام در اراضی کشاورزی» تعلق گرفت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، کمیسیون بین‌المللی آبیاری و زهکشی هر ساله اقدام به برگزاری مسابقه بین‌المللی صرفه‌جویی آب در کشاورزی با هدف انتخاب برترین طرح‌ها یا اقدامات اجرایی و مدیریتی در زمینه کاهش برداشت آب برای مصارف کشاورزی در چهار محور «فناوری

صرفه‌جویی آب»، «مدیریت در صرفه‌جویی آب»، «ایده‌های کارشناسان جوان در صرفه جویی آب» و «اقدامات اجرایی کشاورزان پیشرو» می‌نماید.
لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۲۰۰۰ دلار در مراسم ویژه‌ای در حاشیه شصت و نهمین اجلاس سالانه کمیسیون بین‌المللی آبیاری و زهکشی (ICID) که روزهای اخیر در کشور کانادا برگزار شد به این زوج خلاق تعلق گرفت.

از ایران سه طرح، ذیل محورهای فوق برای شرکت در جایزه بین‌المللی صرفه‌جویی آب کشاورزی به دبیرخانه کمیسیون بین المللی ارسال شده بود که طرح ایده‌های کارشناسان جوان در صرفه جویی آب از ایران حائز بیشترین امتیاز از سوی داوران بین‌المللی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 967000

وب گردی

وب گردی