پشت پرده تعویض عجیب شفر در بازی با السد

هافبک آلمانی تیم فوتبال استقلال با خروج از ترکیب تیمش در اواسط بازی با السد قطر، از روی نیمکت شاهد از دست رفتن برتری همبازیانش بود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، بازی تیم فوتبال استقلال مقابل السد قطر، اولین دیداری بود که در آن پس از پنج هفته مسابقات لیگ ایران به مارکوس نیومایر فرصتی داده شد تا در ترکیب اصلی قرار بگیرد و از ابتدا به میدان برود.

بازیکن آلمانی که طرفداران از زمان امضای قرارداد، او رابه عنوان جانشین سرور جپاروف می‌شناسند تا لحظه حضور در زمین برای طراحی حملات استقلال و تغذیه مهاجمان موفق عمل کرد و پاس های کلیدی‌اش در کنار ارسال‌های بی نقص، خط دفاعی السد را بارها آزار داد اما درخشش او پایان خوشی نداشت.

استقلال پس از گل دقایق ابتدایی بازی و بیش از 40 دقیقه دفاع کردن برای حفظ برتری به تغییری نیاز داشت که بازیکنان تاثیرگذارش به دروازه السد نزدیک شوند و فاصله با تیم حریف را بیشتر کنند اما تصمیم وینفرد شفر به یکباره همه را غافلگیر کرد.

تعویض نیومایر در دقیقه 55 می‌توانست با مهره تهاجمی مانند سجاد آقایی یا روح اله باقری به انجام برسد اما محمد دانشگر به جای او در ترکیب قرار گرفت و به خط دفاعی رفت تا روزبه چشمی یک خط جلوتر به عنوان هافبک دفاعی بازی کند.

نیومایر پس از تعویض از روی نیمکت بازی را دنبال کرد و با چهره‌ای مغموم شاهد شکست سه بر یک مقابل السد بود، در صورتی که قریب به اتفاق کارشناسان معتقدند او نباید تعویض می شد و وینفرد شفر تعویض اشتباهی انجام داد.

هر چند سرمربی آلمانی استقلال تأکید کرد تعویض نیومایر به درخواست خودش و به خاطر مصدومیت هافبک آلمانی انجام شده اما شنیده می شود شفر قصد داشته با اضافه کردن یک مدافع، سیستم دفاعی تیمش را تقویت کرده و به حفظ تک گل پیروزی بخش بپردازد اما نقشه اش جواب نمی دهد و خروج نیومایر مصادف می شود با دریافت 3 گل و شکست سنگین در ورزشگاه آزادی.

انتهای پیام/

کد خبر: 967052

وب گردی

وب گردی