کسب عنوان نایب قهرمانی مسابقات رباتیک ربات های جنگجوی ایران

تیم رباتیک آموزشکده سما کن عنوان نایب قهرمانی مسابقات ربات های جنگجوی ایران را بدست آورد.

به گزارش ایسکانیوز، حرفه‌ای‌ترین مسابقات ربات‌های جنگجوی ایران که با حمایت معاونت علمی- پژوهشی ریاست جمهوری و سازمان فنی حرفه‌ای استان کرمان در شهر کرمان برگزار شد تنها رویداد ملی، با استانداردهای بین‌المللی است، رقابتهای این دوره با حضور ۳۶ تیم در اوزان ۱۵، ۳۰ و ۶۰ کیلوگرمی برگزار گردید.

استانداردها و سطح فنی و علمی این مسابقات در حدی بوده که برای اولین بار در تاریخ رقابت‌های رباتیک این رقابت‌ها تحت پوشش کامل ضبط و تصویربرداری به صورت مجموعه‌ای سریالی در قالب ۷۲ قسمت از شبکه سراسری امید و جام جم بر روی آنتن جمهوری اسلامی ایران رفت و در حال حاضر نیز در حال پخش است.

ابراهیم علیزاده نوائی و بنیامین تیمورنژاد اعضای تیم و مهندس علی اصغر سلیمی مربی و وحیدرضا عنایتی سرپرستی تیم را بر عهده داشتند.

با توجه به پخش تلویزیونی این مسابقات به منظور معرفی بهتر سما، لوگوی تیم با آرم سما توسط وحیدرضا عنایتی مدیر پژوهش آموزشکده سما کن، طراحی و علاوه بر تهیه پرچم با این لوگو که در مسابقات همراه تیم به نمایش گذاشته شد بر روی ربات و لباس اعضای تیم نیز چاپ شد.

تیم رباتیک آموزشکده سما کن با نام کرار۲ در اولین رقابت با ربات irc از دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی مبارزه داشت که در دقیقه نخست با تخریب و ضربات مکانیزم اسپینر عمود زن به بدنه ربات حریف سبب غلبه بر این ربات شده و بازی را به نفع خود به تمام کرد.

در رقابت دوم ربات new folder را از پیش روی خود برداشته و در ثانیه ابتدایی مسابقه با ضربات پیاپی و سنگین از سد این رقیب نیز گذشت.

در دیگر بازی که به عنوان فینال زودهنگام نیز شهرت یافت، ربات مرکز آموزشی تخصصی مکاترونیک کن توانست از سد رباتی عبور کند که در طول چندین سال قهرمان تمامی مسابقات جنگجوی کشور بوده و مدعی قهرمانی این دوره نیز بوده است اما کرار۲ با یک نبرد مقتدرانه توانست آسیب‌های جدی را بر ساختار ربات زلزال وارد نماید و در نهایت به پیروزی رسید.

در مسابقه نهایی ربات کرار2 ، مقتدرانه ۵ دقیقه مبارزه کرد و با رأی داوران و هیئت تصمیم‌گیرنده پس از بررسی‌های انجام‌شده و امتیازات کسب شده در بازی ها نتیجه مسابقه برابر شد اما به دلیل اختلاف وزن ۲ کیلویی ربات کرار، تیم رباتیک آموزشکده سما کن، به عنوان نائب قهرمانی و مقام دوم کشوری رسید. به گفته داوران، شرکت کنندگان، برگزار کنندگان و تهیه کنندگان تلویزیونی، ربات کرار از لحاظ طراحی و فنی، برتری قابل توجهی نسبت به سایر رباتها داشته و بر جذابیت این دوره از مسابقات به طور چشم گیری افزوده و سطح این مسابقات را ارتقا داده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 967081

وب گردی

وب گردی