دولت برای حمایت از کارگران در شرایط فعلی برنامه دارد

سرپرست وزارت کار اعلام کرد: دولت تصمیم دارد در شرایط سختی که استکبار جهانی برای کشورمان فراهم کرده است حمایت های همه جانبه ای ازکارگران و زحمت کشان حوزه تولید کشور داشته باشد .

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، انوشیروان محسنی بندپی، در آئین افتتاح پروژه مجتمع فرهنگی ورزشی کارگران شهرستان دماوند گفت: دولت توجه ویژه ای به وضعیت معیشتی ، مشکلات ، مسائل و سختی های قشر حقوق بگیر جامعه دارد .

او تصریح کرد : یکی از راهبردهای دولت حمایت های اجتماعی از کارگران و حقوق بگیران حداقلی است .دولت تصمیم دارد در شرایط سختی که استکبار جهانی برای کشورمان فراهم کرده است حمایت های همه جانبه ای ازکارگران و زحمت کشان حوزه تولید کشور داشته باشد .
سرپرست وزارت تعاون ،کار ورفاه اجتماعی اظهار کرد : امیدواریم بتوانیم شرایط بهتری برای افزایش روحیه ، نشاط ، شادابی و توان کارگران سراسر کشور فراهم کنیم .

بندپی همچنین در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات دولت در حوزه اشتغال و کارآفرینی، نقش دولت را در این خصوص موثر دانست.

او ادامه داد: بر اساس آمارهای رسمی مرکز آمار و همچنین سازمان برنامه و بودجه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دفترچه های صادر شده از سال 94 تا 96 به صورت میانگین هرسال 791 هزار شغل ایجاد شده است.

سرپرست وزارت کار گفت: از 84 تا 92 سالانه 77 هزار نفر وارد بازار کار می شدند که این میزان از 92 تا 96 به 680 هزار نفر در سال رسید و این نشان می دهد دولت در حوزه اشتغال پای کار است.

محسنی بندپی با اشاره به اقدامات و برنامه های دولت در سال 97، افزود: طرح های اشتغال زایی مثل اشتغال فراگیر، روستایی، طرح کارورزی و طرح کارآموزی از جمله اقداماتی است که دولت بیش از گذشته مورد توجه قرار داده است.

سرپرست وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی افزود: با قرار گیری این طرح ها در سامانه، تمامی نمایندگان مجلس در هر حوزه انتخاباتی و در هر استانی با ارائه طرح های برخوردار، می توانند از منابع اعتباری و پایشی به مردم اطلاع رسانی و زمینه اشتغال را فراهم کنند.

او همچنین در خصوص توسعه مجتمع های فرهنگی و ورزشی برای کارگران و اقشار کم درآمد جامعه نیز با بیان اینکه تقویت ورزش کارگری یکی از استراتژی های خاص وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی است و افزود: گسترش ارائه خدمات سلامت برای ارتقای روحیه روان و تن سالم ضروری است و این مهم زمانی محقق می شود که بتوانند به موقع خدمات دریافت کنند.

محسنی‌بندپی اظهارداشت: در 350 مرکز خدمات بهداشتی و درمانی به صورت سرپایی و در 60 بیمارستان خدمات به صورت مستقیم ارائه می‌شود؛ همچنین خرید خدمات با استاندارد و کیفیت از مراکز دانشگاهی و غیردانشگاهی که بالغ‌بر 28 هزار میلیارد تومان سازمان تامین اجتماعی در این زمینه برای ارائه حوزه سلامت هزینه کرده است.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در استان تهران 3 میلیون و 200 هزار نفر دفترچه بیمه تامین اجتماعی به صورت رسمی و 700 هزار نفر به صورت غیررسمی دارند، یادآورشد: هم اکنون چهار میلیون نفر در استان تهران مشغول فعالیت‌های اقتصادی و کاری هستند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 967097

وب گردی

وب گردی