بررسی دلایل شکست استقلال و پرسپولیس از نگاه پیشکسوتان سرخابی

تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل حریفان خود شکست خوردند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، دو تیم بزرگ پایتخت ایران در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل رقبای قطری صف آرایی کردند اما در کسب نتیجه ناکام بودند و دست خالی به استقبال بازی برگشت رفتند.

البته شرایط برای سرخابی ها کاملا متفاوت است؛ استقلال در ورزشگاه آزادی با نتیجه 3 بر یک مغلوب السد شد اما پرسپولیس در استادیوم خلیفه دوحه یک بر صفر مقابل الدحیل شکست خورد و به جبران در ایران، امیدوار ماند.

دفاع استقلال، ضعیف بود

محمد تقوی، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درباره شکست آبی پوشان مقابل السد به خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، گفت: مهمترین ضعف استقلال، دفاع 4 نفره این تیم بود. السد هم در ضد حملات بسیار سریع عمل کرد و هافبک های استقلال توانایی جلوگیری از انتقال توپ بازیکنان حریف را نداشتند. وقتی دروازه بان السد، اشتباه فاحشی انجام داد و دروازه خودی را باز کرد، استقلالی ها باید از برتری روانی استفاده کرده و گل های بعدی را به ثمر می رساندند اما خط دفاع و هافبک آبی پوشان در این بازی بسیار ضعیف بود.

دانشگر برای بازی‌های حساس آماده نبود

وی ادامه داد: تعویض مارکوس نیومایر و حضور محمد دانشگر هم شیرازه استقلال را از هم پاشید. دانشگر، مدافع با کیفیتی است اما از نظر تجربه و تمرکز ذهنی برای چنین دیداری آماده نبود. باز هم انگشت اتهام به سوی کادر فنی برمی گردد که باید تمام بازیکنان را برای چنین دیدارهای حساسی به آمادگی کامل برساند.

هافبک‌های استقلال در مهار حریف ناکام بودند

مربی و کارشناس فوتبال تصریح کرد: هافبک های استقلال هم در مهار بازیکنان السد مخصوصا ژاوی ناکام بودند و این بازیکن خلاق به راحتی مهاجمان تیمش را با پاس های خطرناک، صاحب توپ می کرد. نمی توانیم تنها به حضور پر تعداد هواداران برای کسب پیروزی دلخوش باشیم. دیدیم که استقلال از امتیاز میزبانی بهره نبرد و کارش را برای صعود بسیار سخت کرد.

پرسپولیس بهتر از انتظار ما کار کرد

محمد پنجعلی، پیشکسوت پرسپولیس اما از نحوه بازی سرخ پوشان اظهار رضایت کرد و به ایسکانیوز، گفت: پرسپولیس خیلی خوب بازی کرد و بسیار بهتر از سطح انتظار ما بود. متأسفانه از الدحیل، غول ساخته بودند و برخی اعتقاد داشتند پرسپولیس، شکست سنگینی را در خانه حریف تجربه می کند اما شاگردان برانکو ایوانکوویچ با ارائه یک بازی منطقی، تیم قدرتمند الدحیل را آزار دادند.

هنوز امیدواریم

وی ادامه داد: اگر پرسپولیس کمی خوش شانس بود و مهاجمانش، قدر موقعیت های خوبی که نصیب‌شان شد را می دانستند، می توانستند حتی با امتیاز به تهران برگردند اما شکست یک بر صفر هم نتیجه چندان بدی نیست و می توان امیدوار بود در بازی برگشت و در میان حمایت پرشور هواداران، به مرحله نیمه نهایی صعود کرد.

آمار گلزنی پرسپولیس ناامید کننده است

کاپیتان سابق پرسپولیس با اشاره به ضعف سرخ پوشان در امر گلزنی خاطرنشان کرد: متأسفانه پرسپولیس در 4 بازی اخیر خود تنها یک گل زده که آمار بسیار ناامید کننده ای به شمار می رود. علی علیپور، آقای گل فصل گذشته است اما تمرکز لازم را ندارد و گادوین منشا و امید عالیشاه هم نتوانسته اند انتظارات را برآورده کنند. امیدوارم برانکو هر چه زودتر فکری برای حل این مشکل کند تا بتوانیم شاهد صعود پرسپولیس به جمع 4 تیم برتر آسیا باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 967098

وب گردی

وب گردی