ثبت نام یک میلیون و ۲۶۹ هزار دانش آموز کلاس اولی درسال تحصیلی جدید

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گفت: یک میلیون و ۲۹۶ هزار و 926 دانش آموز کلاس اولی ثبت نام کرده اند.

به گزارش ایسکانیوز، رضوان حکیم زاده در حاشیه برگزاری نمایشگاه دستاوردها و عملکرد یکساله آموزش و پرورش در نشست خبری، افزود: پیش دبستانی و دبستان باید در اولویت شود و یکی از دستاوردهای ما رواج گفتمان شادی و اهمیت کودکی در دوره ابتدایی است.

وی گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۲۹۶ هزار و ۹۲۶ دانش آموز کلاس اول ثبت نام کردند و ۷ میلیون و ۸۲۹۳۶۷ نفر در دوره ابتدایی داشتیم. پیش بینی ما افزایش۵۰ هزار نفر در ابتدایی است که آمار امیدوار کننده ای است.

حکیم زاده ادامه داد: در پیش دبستانی ابلاع دستورالعمل نحوه ثبت نام این دوره را داشتیم که مبهم باقیمانده بود و در این دستورالعمل به رسمی بودن این دوره و پذیرش به دو شیوه دولتی و غیردولتی اشاره شده است.

وی همچنین به پوشش میانگین ۷۱ درصدی پیش دبستانی در کشور اشاره کرد و افزود: در دو استان در نطر داریم پوشش صد درصدی را به صورت پایلوت اجرا کنیم. در برخی استان ها هم پوشش پیش دبستانی ما ۸۰ درصد است مانند استان سیستان و بلوچستان.

معاون آموزش ابتدایی به طرح دیگری برای سه سال اول ابتدایی اشاره و بیان کرد: در نظر داریم امسال در سه پایه اول که تراکم دانش آموزی اجازه اجرای این طرح را بدهد، امسال به جای تکلیف شب ما تکالیف مهارت محور را داریم تا دانش آموزان به جای رونویسی از کتاب ها از تکالیفی که مهارت های زندگی را بالا ببرد استفاده کنیم.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 967114

وب گردی

وب گردی