اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های کشور برگزار می شود

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پنجاه و یکمین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های سراسر کشور با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، ۱۰ و ۱۱ شهریورماه به میزبانی دانشگاه بوعلی سینا همدان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی وزارت علوم، مجتبی شریعتی‌نیاسر درخصوص اهداف برگزاری اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های سراسر کشور، اظهار کرد: اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی هرساله در یکی از دانشگاه‌ها باهدف معرفی برنامه‌های جدید، نظارت بر عملکرد دانشگاه‌ها در اجرای سیاست‌های کلان وزارت علوم، هم‌اندیشی معاونان و انتقال تجربه‌های اثربخش بین دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود.

معاون آموزشی وزیر علوم افزود: در سال جاری محور اصلی اجلاس، برنامه راهبردی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای ارتقای مهارت‌های چندگانه دانشجویان است که معاونت آموزشی به پیروی از آن، محور پنجاه و یکمین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی را مهارت‌افزایی و ارتقای توان اشتغال‌پذیری با تأکید بر دوره کارشناسی اعلام کرده است.

وی در پاسخ به این سئوال که معاونت آموزشی برای اجرایی شدن طرح مهارت‌افزایی و ارتقای توان اشتغال‌پذیری دانشجویان چه اقداماتی انجام داده است؟ تصریح کرد: از آغاز دولت دوازدهم و پیرو سیاست‌های اعلام شده وزیر علوم، معاونت آموزشی با تشکیل کارگروه ویژه‌ای، برنامه عملیاتی این راهبرد را با تأکید بر مشارکت حداکثری دانشگاه‌ها آغاز کرده است.

شریعتی‌نیاسر افزود: به این منظور دو همایش معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی در اردیبهشت و تیرماه سال جاری برگزار و طرح جامع مهارت‌افزایی و ارتقای توان دانش‌آموختگی دانشجویان کارشناسی به معاونان ارائه شد. در این مدت دانشگاه‌ها مأموریت داشتند تا برنامه‌های اجرایی ویژه خود را تهیه و برای اجرا از آغاز سال تحصیلی ۹۷-۹۶ آماده کنند که بر اساس گزارش‌های دریافت شده در این زمینه اقدامات ارزشمندی در دانشگاه‌ها صورت گرفته و همچنان در جریان است.

وی گفت: علاوه بر این، اقدامات جدی در سطح ستاد صورت پذیرفته که از جمله آنها می‌توان به طراحی، تصویب و تشکیل گروه مهارت‌افزایی و اشتغال‌پذیری در ساختار مصوب دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی، جلب موافقت سازمان برنامه و بودجه برای تخصیص بودجه مورد انتظار برای پشتیبانی از اجرای طرح مهارت‌افزایی، هماهنگی با حوزه معاونت پژوهش و فناوری درباره اقدامات مرتبط در سطح دانشگاه‌ها، اضافه کردن پیوست اشتغال‌پذیری به شاخص‌های بازنگری و تدوین برنامه‌های درسی، تهیه کتابچه معرفی طرح مهارت‌افزایی و ارتقای توان اشتغال‌پذیری با معاضدت و همراهی حوزه معاونت پژوهش و فناوری اشاره کرد.

به گفته معاون آموزشی وزیر علوم، در مجموع ده‌ها فعالیت کلیدی دیگر در جریان است و آثار مثبت آن را به‌زودی در برنامه‌های آموزش عالی شاهد خواهیم بود.

وی در پاسخ به این پرسش که ویژگی مهم پنجاه و یکمین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی که آن را از اجلاس‌های پیشین معاونت آموزشی متمایز می‌سازد چیست؟ گفت: این اجلاس برای نخستین بار بر روی یک محور راهبردی و ویژه یعنی مهارت‌افزایی و اشتغال‌پذیری تمرکز دارد که یکی از سیاست‌های کلان کشور و مورد تأکید برنامه ششم توسعه و مورد نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دولت دوازدهم است.

به گفته شریعتی‌نیاسر، در این اجلاس، اعضای هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، معاون سازمان برنامه و بودجه و ۶ نفر از معاونان وزارتخانه‌های مرتبط حضور خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: این اجلاس همچنین برای نخستین بار با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار خواهد شد که نشانه اهمیت راهبردی محور این اجلاس یعنی مهارت‌افزایی و اشتغال‌پذیری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 967141

وب گردی

وب گردی