آزمایشگاه فیزیک الکتریسیته و مغناطیس منتشر شد

کتاب « آزمایشگاه فیزیک الکتریسیته و مغناطیس» تالیف حسن عاشوری فر استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق، علیرضا اکبری و قباد بهزادی پور توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری واحد تهران شرق منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، گسترش علم و تولید تکنولوژی در دنیا مستلزم آن است که در کنار مباحث تئوری، آموزش های عملی نیز در کنار آن انجام شود. هدف از این کتاب بیان مباحث تئوری در کنار آزمایشات عملی برای تسلط بیشتر دانشجویان بر این مبحث است.

کتاب آزمایشگاه فیزیک پایه 2 الکتریسیته و مغناطیس مورد استفاده دانشجویان کاردانی و کارشناسی در رشته های فنی مهندسی و علوم پایه است.

در کتاب « آزمایشگاه فیزیک الکتریسیته و مغناطیس» سعی شده است که ابتدا تئوری هر آزمایش به طور کلی شرح داده شود تا دانشجویان بتوانند با اصول فیزیکی آزمایش آشنا شوند. از آنجایی که در هر آزمایش نتایج متاثر از خطای اندازه گیری است لذا در ابتدا روشهای مختلف اندازه گیری خطای آزمایش گزارش شده است. همچنین روش های مختلف آزمایش، به خوبی و با جزئیات مورد بحث قرار گرفته است. فهم صحیح مطالب این کتاب نیاز به آشنایی مختصری با فیزیک پایه 2 دارد که می توان در منابع مختلفی به آن دست یافت.

این کتاب شامل توضیح درباره مطالب ضروری در آزمایشگاه همچون حساسیت اندازه گیری، جمع و تفریق، انواع خطاها، ارقام با معنی، شناسایی قطعات آزمایشگاه الکتریسیته و مغناطیس و... را شامل می شود.

این اثر تالیف حسن عاشوری فر ، علیرضا اکبری و قباد بهزادی پور در 58 صفحه و در شمارگان هزار نسخه، توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری واحد تهران شرق منتشر شد.