برگزاری اختتامیه دومین جشنواره بین‌المللی کاریکاتور «روز جهانی قدس»

مراسم معرفی برگزیدگان و افتتاح نمایشگاه آثار منتخب دومین جشنواره بین‌المللی کاریکاتور روز جهانی قدس و رونمایی از تابلوی نگارگری «یلان ایرانی» هم‌زمان در هفتم شهریورماه در تماشاخانه مهر، گالری عالی و نگاه‌خانه سوره حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، مراسم معرفی برگزیدگان و افتتاح نمایشگاه منتخب آثار دومین جشنواره بین‌المللی کاریکاتور روز جهانی قدس با ارائه بیش از ۵۰ اثر از هنرمندان ایرانی و خارجی شرکت کننده در این جشنواره، روز هفتم شهریورماه در گالری عالی حوزه هنری افتتاح شد.

همچنین به طور هم‌زمان در نگاه‌خانه سوره حوزه هنری از تابلوی نگارگری «یلان ایرانی» اثر حسین عصمتی، از هنرمندان نگارگر، رونمایی شد.

شایان ذکر است، این دوره از جشنواره که با جنایت جدید رژیم ترامپ در انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف مقارن شد، توسط خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا با همکاری کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین، خبرگزاری بین‌المللی قدس ـ قدسنا، سایت جامع هنر اسلامی و حوزه هنری انقلاب اسلامی با موضوع «قدس؛ پایتخت ابدی فلسطین» برگزار شد و ۱۲۲ هنرمند کاریکاتوریست با بیش از ۳۱۱ اثر از ۲۶ کشور جهان در آن شرکت کردند.

این جشنواره در پی اقدام جنایتکارانه دونالد ترامپ مبنی بر انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف برگزار و با استقبال خوبی از سوی هنرمندان کاریکاتوریست روبه‌رو شد که در آن ۱۲۳ هنرمند از ۲۷ کشور جهان با ارائه ۳۱۶ اثر کاریکاتور شرکت داشتند.

در پایان این مراسم ضمن اهدای جایزه به نفرات برتر، علاقه‌مندان شاهد افتتاح نمایشگاهی از آثار منتخب جشنواره نیز بودند.

انتهای پیام/

کد خبر: 967144

وب گردی

وب گردی