کتابی درباره بسکتبال منتشر شد

کتاب بسکتبال ( سازوکار،آسیب، آماده‌‌سازی و تغذیه) تالیف فرح نامنی توسط ، سازمان چاپ و انتشارات ‏دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ورامین- پیشوا‏ منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، سازمان چاپ و انتشارات ‏دانشگاه آزاد اسلامی به تازگی کتابی از فرخ نامنی استادیار گروه تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا منتشر کرده است.

وی دکتری تربیت بدنی با گرایش فیزیولوژی ورزشی را از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات کسب کرده است و دارای سابقه فعالیت در مراکز آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و علوم پزشگی تهران است.

نامنی در تیم بسکتبال دانشگاهی، باشگاهی و آموزش و پرورش دارای سوابق بازی، داوری و سرپرست فنی مسابقات است و تاکنون حدود 19 مقاله علمی پژوهشی در فصلنامه داخلی و ISI را به چاپ رسانده و حدود 21 مقاله در همایش های بین المللی در ایران و کشورهای اروپایی و آسیای ارائه کرده است. همچنین 4 تالیف دیگر با عناوین تغذیه ورزشی، آُسیب شناسی ورزشی، بسکتبال و تربیت عمومی در کارنامه کاری خود دارد.

مطالب کتاب بسکتبال ( سازوکار،آسیب، آماده‌‌سازی و تغذیه) پیرامون صدمات و جراحت های احتمالی، بررسی وضعیت برنامه های بازسازی، برگشت به میدان و وضعیت غذایی ورزشکاران است.

آنچه مسلم است ، ورزشکاران زیادی حین تمرین یا در مسابقات دچار آسیب های ورزشی می شوند. تمرینات شدید و طولانی شدن زمان فعالیت موجبات آسیب به عضلات و مفاصل را افزایش می دهد و تداوم تمرینات و شرکت در مسابقات، روند بهبودی را به تعویق می اندازد. در این میان تمایل بازیکنان به بازگشت سریع به تمرین و میدان مسابقه با استفاده از روش های آماده سازی ، ترمیم آسیب های عضلانی، همواره ذهن مربیان را به خود مشغول کرده است. بهره گیری از روش های بالینی و درمان پزشکی و ایمنی و حفظ سلامتی بازیکنان بسیار موثر است البته برخی از آسیب ها که حاصل برخورد و تداوم ورزشکار با حریف مقابل، محیط و سطوح غیر قابل اجتناب است اما بسیاری از آسیب های ناشی از اجرای تمرینات قابل پیشگیری است بنابراین مربی و ورزشکار آگاه می تواند از بسیاری از آسیب ها جلوگیری کند.

این کتاب داری سیزده فصل درباره مفاهیم مربوط به ورزش بسکتبال است. فصل اول مربوط به آسیب های شایع در بسکتبال، فصل دوم به فیزیولوژی بسکتبال، فصل سوم درباره دستورالعمل های غذایی در بسکتبال، فصل چهارم به پیشگیری پزشکی در بسکتبال، فصل پنجم به آماده سازی و گزینش بازیکنان بسکتبال، فصل ششم به مبحث کودکان و بسکتبال و فصل بعد به ورزشکاران زن می پردازد. همچنین فصول انتهایی کتاب به موارد خاص در ورزش بسکتبال، پیامدهای روانی بسکتبال، صدمات صورت، قلب و عروق ، مسائل پزشکی و آسیب های این ورزش اختصاص دارد.

کتاب بسکتبال ( سازوکار،آسیب، آماده‌‌سازی و تغذیه) تالیف فرح نامنی در 241 صفحه با شمارگان دو هزار جلد توسط سازمان چاپ و انتشارات ‏دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ورامین- پیشوا‏، منتشر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 967145

وب گردی

وب گردی