دو مدال نقره، دستاورد بانوان مخترع وزارت نیرو در نمایشگاه اختراعات و ایده‌های نوآورانه زنان کره‌جنوبی

بانوان مخترع اعزامی از وزارت نیرو به نمایشگاه بین‌المللی اختراعات و ایده‌های نوآورانه زنان در کره جنوبی ( KIWIE 2018) دو مدال نقره کسب کردند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، نمایشگاه بین المللی اختراعات و ایده‌های نوآورانه زنان (KIWIE) زیر نظر دولت کره جنوبی، وزارت زنان و خانواده، سازمان مالکیت‌های فکری ملل متحد (WIPO) و تحت حمایت مستقیم فدراسیون بین المللی مخترعان (IFIA) هر سال در پایتخت کشور کره جنوبی (سئول) در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی این شهر (KINTEX) در دو بخش نمایشگاهی و آموزشی برگزار می‌گردد.
دهمین دوره از نمایشگاه مذکور در تیرماه امسال برگزار شد که در این دوره بانوان مخترع از 26 کشور جهان از جمله آلمان، فرانسه، لیتوانی، چین، کویت، و... تعداد 250 اختراع و نوآوری را به مدت 4 روز به نمایش گذاشتند.
اختراعات ارائه شده توسط تیم کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب و امور آزمایشگاه‌های استان تهران پس از بررسی و ارزیابی توسط 21 داور بین المللی جشنواره در مراسم اختتامیه موفق به کسب مقام دوم شدند.
در این رویداد، فاطمه هوشمند و مهتاب باغبان با ارائه اختراع نانو جاذب کربنی جهت حذف آلاینده‌های نوظهور موفق به دریافت کاپ جایزه ویژه جشنواره KIWIE از سازمان توسعه اختراعات و نوآوری‌های کشور تایلند، دیپلم جایزه طلا (GOLD PRIZE) به تأیید ریاست جمهوری کشور تایلند و جشنواره KIWIE، مدال نقره جشنواره KIWIE، دیپلم جایزه نقره (SILVER PRIZE) به تأیید ریاست جمهوری کشور کره جنوبی و انجمن مخترعین کشور کره جنوبی - جشنوارهKIWIE شدند. این طرح در سومین جشنواره و نمایشگاه توانمندی‌های بهره برداری و نگهداری در صنعت آب و فاضلاب کشور نیز به عنوان طرح برگزیده در سال 1397 انتخاب شده است.
الهه هاشمی با ارائه اختراع تهیه و شناسایی پلی آمیدهای جدید آروماتیک فعال نوری با استفاده از روش اقتصادی و سبز موفق به دریافت مدال نقره جشنوارهKIWIE، دیپلم جایزه نقره (SILVER PRIZE) به تأیید ریاست جمهوری کشور کره جنوبی و انجمن مخترعین کشور کره جنوبی - جشنواره KIWIE و مدال کشور اندونزی و دیپلم جایزه ویژه از سازمان توسعه اختراعات و نوآوری‌های کشور اندونزی شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 967150

وب گردی

وب گردی