اختصاص وام شهریه با سود 2/5 درصد به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در آینده نزدیک

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی گفت: کار مشترکی بین بانک عامل و صندوق رفاه برای ارائه تسهیلات مناسب به دانشجویان آغاز شده که براساس آن وام شهریه با سود 2/5 درصد به دانشجویان داده شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آنا، دکتر عبدالرسول پورعباس معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی در چهاردهمین همایش معاونان آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی که به میزبانی واحد تبریز برگزار شد، اظهار داشت: معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی، وظیفه تأمین زیرساخت‌ها را برعهده دارد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین زمینه‌ها و زیرساخت‌های مورد نیاز، الکترونیکی کردن دانشگاه است، به همین دلیل سامانه ساجد طراحی شده و به صورت پایلوت در بخشی از کشور به مرحله اجرا درآمده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه سامانه ساجد، سامانه جامع الکترونیکی است که تمامی فعالیت‌های دانشگاه را تحت پوشش خود قرار می‌دهد، تصریح کرد: این سامانه دارای سه لایه است که لایه اول، مسیری است که از طریق آن دانشجویان و استادان با دانشگاه ارتباط برقرار می‌کنند، لایه دوم سیستم آموزش است که ده‌ها زیر سیستم دارد و تا به امروز حدود پنج زیر سیستم آن طراحی و اجرا شده است.

دکتر پورعباس اضافه کرد: لایه سوم، سیستم اداری مالی، شامل زیرشاخه مالی، کارگزینی، صدور احکام، حسابداری و... است. آموزش‌های لازم به 10 استان داده شده تا در مسیر اجرایی شدن قرار بگیرد.

وی گفت: ظرف مدت کوتاهی در مسیر استقرار سامانه در کشور گام برخواهیم داشت تا ازین پس هیچگونه فعالیتی به صورت دستی انجام نشود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به چارت تشکیلاتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: چارت تشکیلاتی واحدها را تصویب و در چهار سطح ابلاغ کرده‌ایم و تمامی استان‌ها باید چارت تفصیلی خود را سریعا به سازمان مرکزی ارسال کنند.

دکتر پورعباس عنوان کرد: سازمان مرکزی مسئولیت سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت را برعهده دارد. ستاد استانی، مسئولیت هماهنگی، هدایت و نظارت را برعهده خواهد داشت و واحدهای دانشگاهی نیز مسئولیت اجرای به موقع و صحیح را برعهده دارند و باید در برابر ستاد استانی و سازمان مرکزی پاسخگو باشند.

وی درباره اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی در ارتباط با اقتصاد دانش‌بنیان، گفت: الگوهای فعالیت‌های اقتصادی تقریباً احصا شده و گسترش آن در سطح واحدهای دانشگاهی و استان‌ها در دستور کار است. فعالیت اقتصادی دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی در سه حوزه آموزش و پژوهش، فناوری و خدمات گسترش پیدا خواهد کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تا کنون چندین شرکت‌ مادرتخصصی به ثبت رسیده است، عنوان کرد: یکی از شرکت‌هایی که به ثبت رسانده شده و به زودی شعب آن در استان‌ها تشکیل خواهد شد، شرکت مادر تخصصی چند منظوره‌ای است که می‌تواند تمام فعالیت‌های خدماتی را در یک رقابت سالم برعهده بگیرد.

دکتر پورعباس اضافه کرد: شرکت دیگری که در حوزه پشتیبانی فعالیت خواهد کرد، شرکت مادر تخصصی آزاد ایسکو است که حدود 80 درصد سهام آن متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی با بیان اینکه این حرکت با هدف توسعه اشتغال برای کارکنان و فارغ‌التحصیلان انجام می‌شود، گفت: باید برای برندسازی و عرضه محصولات دانشجویان به بازار تلاش بیشتری شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تسهیلات دانشجویی گفت: کار مشترکی بین بانک عامل و صندوق رفاه برای ارائه تسهیلات مناسب به دانشجویان آغاز شده که براساس آن وام شهریه با سود 2.5 درصد به دانشجویان داده شود.

وی با تأکید بر اینکه کنترل و نظارت، در جهت انطباق بودجه تفصیلی و برنامه‌های عملیاتی صورت خواهد گرفت، افزود: ما موظف هستیم هر چهار ماه یکبار به هیأت امنای مرکزی عملکرد واحدهای دانشگاهی را گزارش بدهیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: سال گذشته توانستیم کسری بودجه را با مدیریت بهینه هزینه‌ها جبران کنیم؛ از محل کنترل هزینه‌ها حدود 250 میلیارد تومان سود خالص به دست آوردیم اما امسال باید بهتر از سال گذشته عمل کنیم.

دکتر پورعباس با بیان اینکه برنامه بودجه سال 98 را از اوایل پاییز در دستور کار قرار می‌دهیم، گفت: دستورالعمل بودجه به واحدهای دانشگاهی ابلاغ خواهد شد و در آینده تمامی کنترل‌ها و نظارت‌ها از طریق سامانه ساجد صورت خواهد گرفت.

وی در پایان درباره وصول مطالبات دانشگاه آزاد اسلامی از بنیاد شهید گفت: سال گذشته تمام مطالبات این دانشگاه وصول شد و امسال نیز در حال پیگیری هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 967155

وب گردی

وب گردی