کمبودی در تولید شیر خشک نداریم/ ترجیح تولیدکنندگان داخلی بر صادرات

رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات گفت: در حال حاضر ما کمبودی در بخش تولید این کالای مصرفی در کشور نداریم؛ اما صحبتی که در روزهای اخیر بسیار مهم است بحث صادرات بی رویه‌ شیر خشک از کشور و ترجیح تولید کنندگان داخلی بر صادرات محصولاتشان است.

علی رجبی رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، اظهار کرد: در روزهای اخیر افزایش چشم‌گیری در خصوص قیمت محصولات لبنی نداشته‌ایم و از 15 روز پیش تاکنون روند قیمت‌ها نسبتا ثابت بوده است و تغییرات محسوسی در قیمت این محصولات نداشته‌ایم.

او در خصوص روند قیمت لبنیات در روز‌های آتی نیز تصریح کرد: عوامل زیادی در تغییر قیمت محصولات لبنی که قرار است به دست مصرف‌کننده برسد، تاثیرگذار است که مهم ترین آن نوسانات نرخ ارز و همچنین افزایش چشمگیر قیمت محصولات پتروشیمی است که در دو سه ماه اخیر شاهد آن بوده‌ایم.

این فعال بخش خصوصی اعلام کرد: ثبات قیمت لبنیات مستلزم آن است که تمام مسئولین مربوط به زنجیره تولید و توزیع دور یک میز بنشینند و برای مثال 6 ماه آینده یک برنامه‌ جامع و کامل و یک چشم‌انداز مناسب ارائه کنند تا ما بتوانیم ثبات قیمت در بازار لبنیات را تجربه کنیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات اظهار کرد: اینکه ما بخواهیم به صورت مقطعی در خصوص تغییرات قیمت محصولات لبنی صحبت کنیم باید موارد زیادی از جمله قیمت خوراک و نهاده‌های دامی که اکثرا وارداتی هستند و به نرخ دلار وابسته است را در نظر بگیریم یا قیمت حامل های انرژی مانند آب و برق همچنین بحث حمل و نقل و موارد دیگر تا بتوانیم درباره ی افزایش قیمت این محصولات مصرفی پیش بینی درستی داشته باشیم.

او ادامه داد: باید به دغدغه‌ها و مشکلات دامداران هم در خصوص تامین نهاده‌های دامی و خوراک مورد استفاده‌ آن ها نیز توجه کرد. لازم است مسئولین مربوطه برای تعدیل قیمت این نهاده‌های وارداتی، نرخ ارز دولتی را به این موارد تخصیص دهند تا قیمت‌ها تعدیل و تنظیم شود.

رجبی در خصوص قیمت شیرخشک نیز افزود: در حال حاضر ما کمبودی در بخش تولید این کالای مصرفی در کشور نداریم اما صحبتی که در روزهای اخیر بسیار مهم است، بحث صادرات بی رویه‌ شیر خشک از کشور و ترجیح تولید‌کنندگان داخلی بر صادرات محصولاتشان است که قرار است به زودی متوقف و ممنوع شود تا بازار داخلی تنظیم شود و امیدواریم که با نظارت مسئولین به زودی این برنامه عملی و مشکلات ناشی از این صادرات بی رویه در کشور رفع شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 967159

وب گردی

وب گردی