واکنش آلمان به اعتراضات بیگانه ستیزانه در این کشور

رهبران آلمان اعتراضات بیگانه ستیزانه و آشوب‌ها در شهر «کمنیتس» را محکوم و تاکید کردند که این حوادث هیچ ارتباطی با این کشور ندارد.

به گزارش ایسکانیوز، رئیس جمهور و صدر اعظم آلمان اعتراضات نژادپرستانه و آشوب‌ها در شهر «کمنیتس» را محکوم و تاکید کردند که این حوادث هیچ ارتباطی با دولت مشروعه و حاکمیت قانونی این کشور ندارد.

« اشتاین مایر»، رئیس جمهور آلمان هم روز سه شنبه با شهردار شهر «کمنیتس» و نخست وزیر ایالت «زاکسن» تماس‌های تلفنی را برقرار کرد. «اشتاین مایر» هم آشوب‌ها در شهر «کمنیتس» را محکوم کرده و گفت: شوک اقدام خشونت بار قتل یک تبعه آلمانی مورد سوء استفاده قرار گرفت تا نفرت از خارجیان و خشونت به خیابان‌ها کشانده شود. وی خواستار مجازات مرتکبان هر گونه جرائم و خشونت شد.

«هایکو ماس»، وزیر امور خارجه آلمان هم یک روز پس از درگیری‌های خشونت‌بار میان راست‌گرایان و چپ‌گرایان در شهر «کمنیتس» راست‌گرایی را تقبیح کرد.

وی در این باره گفت: «راست‌گرایی افراطی نه تنها تهدیدی برای خارجی‌تباران است بلکه خطری برای انسجام جامعه ما نیز محسوب می‌شود.»

«اشتان ‌مایر» که در یک کنفرانس خبری برلین در این باره بر لزوم مجازات عاملان حمله و تحریک مردم تاکید کرد و افزود: همه افراد در آلمان باید به عزم پلیس و دستگاه قضایی آلمان درخصوص عدم اجازه به نقض قوانین اعتماد کنند.

در همین راستا،« آنگلا مرکل»، صدر اعظم آلمان در کنفرانس خبری مشترک با« آندره پلنکوویچ»، نخست وزیر کرواسی گفت: وقایع رخ داده در «کمنیتس» هیچ جایگاهی در دولت مشروع ندارد.

شب 25 اوت در نزاع جمعی در شهر کمنیتس با حضور 10 نفر از چند ملیت مختلف یک آلمانی 35 ساله کشته و 2 تن دیگر زخمی شدند.

در پی این حادثه گروه های راست افراطی روز یکشنبه با حضور در خیابان‌ها به پناهجویان حمله کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 967186

وب گردی

وب گردی