دولت شرایط حاکم بر زندگی مرم را به دور از واقعیات ترسیم می‌کند

عضو کمیسیون عمران مجلس،گفت: دولت علی رغم ارائه آمار و اطلاعات نه تنها مسائل و مشکلات مردم را درک نکرده بلکه شرایط حاکم بر زندگی روزمره مرم را به دور از واقعیات ترسیم می کند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سیدکمال الدین شهریاری در نشست علنی امروز چهارشنبه(7 شهریور) صحن علنی مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود ضمن تبریک عید سعید غدیر خم، گفت: به مناسبت هفته دولت لازم می دانم که ضمن درود به ارواح آن دو شهید بزرگوار، خودم، دولت و تمامی مسئولان را به این نکته متذکر شوم که اگر می خواهیم انقلاب اسلامی ایران همانگونه که در سال 57 به رهبری امام راحل و با حضور ملت شریف ایران به پیروزی رسید و برای دستیابی به اهداف مقدسش مردانی چون شهید رجایی را به عنوان رئیس جمهور و شهید باهنر را به عنوان نخست وزیر برگزید همچنان در راه اعتلای اسلامی و دستیابی به اهداف مقدس انقلاب اسلامی گام بردارد.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: باید در زندگی شخصی و اداری و روش و منش خود از شهید رجایی و باهنر الگو بگیریم و به دور از شعار در عمل راه آنها را ادامه دهیم.

او افزود:روز گذشته جلسه علنی مجلس به صحنه ای از حاکمیت دموکراسی و مردم سالاری دینی تبدیل شده بود به گونه ای که سوال از رئیس جمهور در چارچوب قانون اساسی و آیین نامه داخلی مجلس با رعایت شئونات قوه مقننه و حفظ حرمت قوه مجریه و رئیس جمهور محترم برگزار شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه نمایندگانی که از طرف سوال کنندگان ماموریت یافته بودند تا سوالات پنجگانه از رئیس جمهور را مطرح کنند با ادبیاتی فاخر و متین و محتوای سخن عالمانه و حکیمانه مطالب را مطرح کردند، گفت: این مهم موجب رضایت و اقناع اکثریت نمایندگان مجلس شد که رأی نمایندگان به عدم رضایت از 4 پاسخ رئیس جمهور به سوالات را ناشی از همین فضای همدلی، وحدت و فراجناحی می دانم.

او ادامه داد: به همین دلیل اینجانب به عنوان یکی از نمایندگان سوال کننده از رئیس جمهور مراتب تشکر و قدردانی خود را از ریاست محترم جمهور که در اداره جلسه دیروز نهایت تدبیر و مدیریت را بروز دادند و همچنین از نمایندگانی که از طرف سوال کنندگان صحبت کردند اعلام می کنم.

شهریاری گفت: رئیس جمهور نیز روز گذشته تلاش کردند که فضای همدلی و وحدت بین قوه مجریه و مقننه را تلطیف و با پاسخ های خود نمایندگان سوال کننده را قانع کنند ولی با رأی گیری که در پایان امر صورت گرفت ملاحظه شد که نمایندگان از پاسخ های رئیس جمهور قانع نشدند، عدم اقناع نمایندگان سوال کننده و اکثریت مجلس که از همه جناح های سیاسی حاضر در مجلس می باشند، نشانگر دو نکته است.

او ادامه داد: نکته اول اینکه نمایندگان مجلس بنابر وظیفه قانونی خود و از آنجا که با رأی مستقیم مردم انتخاب می شوند و برای سرکشی از حوزه های انتخابیه به نقاط مختلف کشور سفر می کنند در جریان مشکلات ریز و درشت مردم قرار دارند و به عنوان دلسوزان موکلین خود موظفند مسائل و مشکلات آنها را چه در نطق ها، تذکرات، سوالات، استیضاح ها و تحقیق و تفحص ها منعکس کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: نکته دوم اینکه دولت علی رغم ارائه آمار و اطلاعاتی که غالباً توسط دستگاه های دولتی تولید می شوند، نه تنها مسائل و مشکلات مردم را درک نکرده بلکه شرایط حاکم بر زندگی روزمره مرم را به دور از واقعیات ترسیم می کند.

شهریاری گفت: امروز نه تنها کارشناسان و نخبگان جامعه بلکه همه اقشار مردم و حتی کسانی که دارای تخصص در حوزه های اقتصادی نیستند، نیز بر این امر واقفند و با پوست و گوشت خود گرانی ناشی از کاهش ارزش پول ملی، قاچاق کالا و ارز سازمان یافته و غیرسازمان یافته، رکود بخش های تولیدی ناشی از سیاست ها و عملکرد نارسای بانکی و در نتیجه نابود شدن فضای کسب و کار که حاصل آن بیکاری خیل عظیم جوانان تحصیلکرده شده است را به خوبی احساس می کنند.

او با بیان اینکه تورمی را که دولت به قیمت رکود مفرط و بیکاری در چند سال گذشته کنترل کرده بود امروز با سیاست های ارزی نادرست و کاهش ارزش پول ملی یکباره افسارگسیخته است، افزود: در چند ماه آینده با نرخ افزایش شتابنده و حلزونی از یکطرف باعث ایجاد شکاف در شرایط اقتصادی اقشار مختلف جامعه و پولدار شدن پولدارها و بی پول شدن اقشار کم درآمد و در نتیجه ایجاد فشار روزافزون معیشتی بر دوش مردم از طبقه متوسط و پایین جامعه خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس دهم، با تاکید بر اینکه اینجانب به عنوان خدمتگزار کوچک مردم به هر کجا که پای می گذارم و در هر محفلی که حضور می یابم و با هر یک از موکلین خود که مواجه می شوم در مقابل سیلی از سوالات و ابهامات و اعتراضات مردم قرار می گیرم، گفت: مردم از بیکاری، گرانی، تورم، رکود، پارتی بازی، تبعیض، رانت خواری، فساد اداری و مالی و ده ها مشکل دیگر شکایت دارند و متاسفانه پاسخی قانع کننده برای آنها ندارم.

شهریاری ادامه داد: این سوالات و ابهامات همان سوال هایی بود که دیروز از رئیس جمهور مطرح شد و متاسفانه پاسخ های قانع کننده ای دریافت نکردیم.

او خطاب به رئیس جمهور، تصریح کرد: اگر من نماینده مردم نتوانم پاسخ این همه سوالات و ابهامات و مشکلات و مسائل مردم را بدهم و پاسخ های جنابعالی نیز به نمایندگان مردم قانع کننده نباشد، پس بگویید چه کسی باید پاسخگوی ده ها سوال و ابهام که در نگاه تک تک مردم جامعه موج می زند باشد؟

انتهای پیام/

کد خبر: 967201

وب گردی

وب گردی