لزوم ورود وزارت اطلاعات برای ساماندهی بازار/ فروش خودرو در حاشیه بازار دست دلالان را کوتاه می‌کند

دبیر انجمن خودروسازان ایران، چاره کار بازار سرگردان خودرو را فروش خودرو در حاشیه بازار دانست و گفت: باید از تجربه موفقی که در دهه 70 برای بازار خودرو اجرایی شد بهره بگیریم.

احمد نعمت‌بخش دبیر انجمن خودروسازان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، در خصوص دلایل افزایش غیرمنطقی قیمت انواع خودرو در بازار اظهار کرد: وضعیت کنونی بازار خودرو نتیجه‌ دامن زدن دلالان به بازار خودرو است که اکثر خودروها را خریداری کردند و با انتشار تبلیغات مختلف در صدد افزایش قیمت خودرو هستند، بنابراین به اعتقاد من این قیمت‌ها صوری است؛ بایستی وزارت اطلاعات برای ساماندهی بازار ورود پیدا کند.

او تصریح کرد: قیمت هر کالایی را عرضه و تقاضا مشخص می‌کند و این بحث درست است. ما خودروسازان در سال 95 نسبت به سال 94 حدود 40 درصد افزایش تولید داشتیم، در سال 96 نسبت به سال 95 نزدیک 15 درصد و در دو ماهه اول سال هم 31 درصد نسبت به دو ماهه اول سال گذشته افزایش تولید داشته‌ایم.

دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: تقاضای زیاد به‌خاطر پول‌های سرگردان در بازار است؛ متاسفانه به دلیل کاهش نرخ سود بانکی سرمایه‌ها به سمت بازار سکه و خودرو هدایت شده است.

نعمت بخش چاره کار بازار سرگردان خودرو را فروش خودرو در حاشیه بازار دانست و گفت: باید از تجربه موفقی که در دهه 70 برای بازار خودرو اجرایی شد، بهره بگیریم. اگر خودرو در حاشیه بازار به فروش برسد به طور یقین دست دلالان و واسطه گران از بازار خودرو کوتاه می شود.

او خاطرنشان کرد: دولت که پشتش به کوه وصل بود از پس سکه بر نیامد ما هم از پس پول‌های سرگردان برنخواهیم آمد. تنها راه این است که در حاشیه بازار خودرو را بفروشیم تا بساط دلالان برچیده شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 967212

وب گردی

وب گردی