واتیکان درگیر سوءاستفاده جنسی کشیش‌ها از کودکان

اتهام سوءاستفاده جنسی کشیش‌ها از کودکان در آمریکا، رسوایی اخلاقی در کلیسای کاتولیک را بار دیگر در صدر اخبار رسانه‌ها قرار داد.

به گزارش ایسکانیوز، متهم شدن صدها کشیش کاتولیک در ایالت «پنسیلوانیا» آمریکا به سوءاستفاده جنسی از بیش از یک هزار کودک بار دیگر بحث‌ها بر سر رسوایی اخلاقی در جهان کاتولیک را به رسانه‌ها کشانده است.

تحقیقات قضایی «جاش شاپیرو » دادستان کل ایالت «پنسیلوانیا» پس از 2 سال مشخص کرد که مقامات بلندپایه کلیسا در «پنسیلوانیا» و «واتیکان» برای برملا نشدن این وقایع تلاش‌های برنامه‌ریزی شده‌ای را انجام داده‌اند.

«گرگ بورکه» سخنگوی «واتیکان» به رسوایی اخلاقی کلیسای کاتولیک واکنش نشان داد و آن را «شرم آور و تاسف آور» خواند اما افکار عمومی جهان هنوز در شوک سوءاستفاده جنسی از کودکان در کلیساهایی از «شیلی» تا «استرالیا» هستند.

درخواست «کارلو ماریا ویگنائو» سفیر سابق واتیکان در «واشنگتن» از پاپ «فرانسیس دوم» برای کناره‌گیری وخامت این رسوایی اخلاقی را بیش از پیش نشان می‌دهد.

گفتنی است پیش از این در سال 2014 نیز سازمان ملل متحد در رابطه با شیوع سوءاستفاده جنسی از کودکان در کلیسای کاتولیک گزارشی را منتشر و در آن گزارش «واتیکان» را متهم به لاپوشانی رسوایی اخلاقی کشیش‌های خود در سراسر جهان کرده بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 967226

وب گردی

وب گردی