آمریکا سربازان خود را در اوکراین آموزش می‌دهد

فرمانده کل ارتش آمریکا ضمن اشاره به اعزام گروهی از کارشناسان نظامی به مناطق جنوبی اوکراین بر استفاده از این فرصت برای آموزش نیروهای خود و بررسی شرایط برای اجرای دکترین نظامی کشورش در این منطقه تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، مارک اسپر فرمانده کل ارتش آمریکا اعلام کرد کشورش گروهی از کارشناسان نظامی را به جنوب اوکراین اعزام کرده است تا به جمع آوری اطلاعات و بررسی درگیری های دنباس در جنوب شرق این کشور اقدام نمایند.

وی افزود: ما کارشناسان و متخصصانی برای بررسی اوضاع اوکراین اعزام کرده ایم و با نتایج مشخص و خوبی از آنجا خارج خواهیم شد، ما تلاش می کنیم این تحقیقات جامع باشد و چگونگی اجرای دکترین نظامی خود را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا بتوانیم از امکانات موجود در آنجا استفاده کنیم و همچنین تلاش می کنیم تا ساختارهای سازمانی خود برای آموزش و کسب آمادگی را در آنجا اجرا نماییم.

در 25 آوریل گروهی از کارشناسان نظامی آمریکایی به پایگاه تیپ 25 نیروهای مسلح اوکراین وارد شده تا میزان آمادگی جنگی این تیپ را ارزیابی نمایند.

در این رابطه بافیل کلیمکین وزیر امور خارجه اوکراین اخیراً اعلام کرد: یگان های ارتش اوکراین که توسط نیروهای آمریکایی آموزش دیده اند عملکرد خوبی در جنگ دنباس داشته اند.

وی همچنین از آمریکا برای حمایت از کشورش در 3 سال گذشته تشکر کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 967260

وب گردی

وب گردی