دولت میانمار مانع رسیدن کمک های بشردوستانه می شود

دولت میانمار مانع رسیدن کمک های بشردوستانه به مسلمانان «روهینگا» می شود.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، یک سازمان حقوق بشری با انتشار گزارشی اعلام کرد که دولت میانمار به صورت سیستماتیک مانع رسیدن کمک‌های بشردوستانه به مسلمانان «روهینگا» می‌شود.

سازمان حقوق بشری «Fortify Rights» که مرکز آن در تایلند قرار دارد با انتشار گزارشی در رابطه با وضعیت کمک‌رسانی به مسلمانان «روهینگا» اعلام کرد که دولت میانمار به صورت سیستماتیک مانع رسیدن کمک‌های بشردوستانه به مسلمانان آراکانی ایالت‌های «کاچین» و «شان» در شمال این کشور می‌شود و آنرا نوعی از جنایت جنگی اعلام کرد.

در این گزارش آمده است: «نیروهای میانمار به عمد مانع رسیدن غذا، آب، لوازم بهداشتی و چادر به غیرنظامیانی که از درگیری‌ها فرار کرده‌اند می‌شوند.»

«متیو اسمیت»، مدیر این نهاد حقوق بشری گفته است که شواهد به دست آمده می‌تواند نشانگر وقوع جنایت جنگی باشد. همه این شواهد دلایل خوبی برای ارجاع پرونده میانمار به دادگاه کیفری بین‌المللی به دست می‌دهد.

گفتنی است ارتش میانمار از 25 آگوست سال گذشته به بهانه «مبارزه با شبه نظامیان مسلح» حملات خود به منطقه آراکان را آغاز کرد. در این حملات هزاران غیرنظامی جان باختند، اما به علت ممانعت دولت میانمار از هرگونه تردد در مرز این کشور با «بنگلادش» آمار دقیقی از تعداد قربانیان در دست نیست.

بیش از 300 روستا توسط ارتش و بوداییان افراطی میانمار به آتش نیز کشیده شده است. ده ها هزار مسلمان آراکانی با فرار از روستاهای خود تلاش می کنند خود را به مناطق نسبتا امن یا از راه‌های غیرقانونی به بنگلادش برسانند. از سال 1970 تاکنون 84 درصد از جمعیت دو میلیونی مسلمانان آراکان در پی خشونت‌های ارتش میانمار و بوداییان افراطی به کشورهای همسایه گریخته‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 967290

وب گردی

وب گردی