آژانس برای دوازدهمین بار پایبندی ایران به برجام را تایید کرد

سفیر کشورمان در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: آژانس برای دوازدهمین بار پایبندی ایران به تعهدات برجامی را تایید کرده است.

به گزارش ایسکانیوز ، کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین المللی در وین، با اشاره با انتشار دوازدهمین گزارش مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص راستی‌آزمایی اجرای برجام اظهار داشت: این گزارش بار دیگر پایبندی ایران به تعهداتش تحت برجام را تایید کرد.

وی افزود: در این گزارش تصریح شده است که از روز اجرای برجام، آژانس به نظارت و راستی‌آزمایی اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای از سوی ایران بر اساس مفاد برجام ادامه داده است. آژانس همچنین قادر بوده که به راستی‌آزمایی عدم انحراف مواد هسته‌ای اظهار شده در تاسیسات هسته‌ای ایران بپردازد.

سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس همچنین اظهار داشت: این گزارش تصریح می‌کند، آژانس هیچ مشکلی در فرایند بازرسی‌ و دسترسی به سایت‌های مربوطه نداشته است. این گزارش همچنین به موضوع برنامه ایران برای ساخت پیشران هسته‌ای پرداخته و اذعان می‌کند که ایران داده‌های مربوطه را در این خصوص در اختیار آژانس قرار داده است.

گفتنی است، «یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز پنج‌شنبه (۸ شهریور) بار دیگر تایید کرد که ایران به مفاد تعهداتش ذیل توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ متعهد بوده است.

کد خبر: 967296

وب گردی

وب گردی