رزمایش بزرگ روسیه در دریای مدیترانه

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این کشور در دریای مدیترانه یک رزمایش نظامی بزرگ برگزار خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه ای کتبی اعلام کرد که ناوگان دریایی «ژنرال ولادیمیر کورولیف» این کشور در دریای مدیترانه رزمایش نظامی برگزار خواهد کرد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «این رزمایش دریایی در مدیترانه، بخشی از برنامه‌ریزی‌ کرملین برای اجرای عملیاتی بزرگ با هدف مقابله با شبه‌نظامیان مخالف دولت سوریه در استان «ادلب» است.

مانور مدیترانه که طی روزهای ۱ تا ۸ سپتامبر برگزار می‌شود، بزرگترین رزمایش دریایی روسیه از زمان سقوط اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی در این منطقه است.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای تاکید کرد که منطقۀ رزمایش «در راستای تضمین ایمنی حمل و نقل هوایی و دریایی و بر اساس مقررات بین‌المللی، برای هواپیماها و کشتی‌ها یک منطقۀ خطرناک اعلام می‌شود.»

قرار است بیش از ۲۵ کشتی جنگی و کشتی پشتیبانی و نزدیک به ۳۰ هواپیما از جمله جت‌های جنگنده و بمب‌افکن‌های استراتژیک در این رزمایش شرکت کنند. بخشی از این مانور بزرگ شامل تمرین‌های ضدهوایی، ضددریایی و ضد مین می‌شود و کشتی‌هایی از پایگاه‌های دریایی روسیه در دریای شمال، دریای بالتیک و دریای سیاه همچنین بخشی از ناوگان دریای خزر روسیه در این مانور شرکت دارند.

انتهای پیام /

کد خبر: 967309

وب گردی

وب گردی