تهدیدهای ترامپ به سازمان تجارت جهانی رسید

رئیس‌جمهور آمریکا تهدید کرد در صورتی‌که سازمان تجارت جهانی در عملکرد خود نسبت به این کشور تغییراتی ایجاد نکند، از این نهاد بین المللی خارج خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، شامگاه پنجشنبه گفت: «اگر سازمان تجارت جهانی عملکردش را بهبود نبخشد، من از سازمان تجارت جهانی خارج خواهم شد».

ترامپ در ادامه اعلام کرد: «در عرصه تجارت جهانی کشورها روابط منصفانه‌ای با آمریکا ندارند و سازمان تجارت جهانی زمینه‌ساز چنین رویکردی در قبال ایالات متحده است».

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین هشدار داده است که احتمالا که علیه سازمان تجارت جهانی دست به اقداماتی خواهد زد. اما وی توضیحات بیشتری در این خصوص ارائه نکرد.

خروج احتمالی آمریکا از سازمان تجارت جهانی می‌تواند به تضعیف یکی از بنیان‌های اصلی سیستم تجارت جهانی منجر شود، در حالی که آمریکا خود از بنیانگذاران این سازمان است.

سازمان تجارت جهانی در سال ۱۹۹۵ تاسیس شد و جای «گات» (توافقنامه عمومی درباره تعرفه‌های گمرکی و بازرگانی) را گرفت. وظیفه اصلی این سازمان پیشبرد بازرگانی بین‌المللی و حل اختلاف‌های تجاری میان کشورهای عضو است.

انتهای پیام /

کد خبر: 967313

وب گردی

وب گردی