امشب، آخرین مهلت انتخاب رشته دوره ‌های با آزمون دانشگاه آزاد

مهلت انتخاب رشته متقاضیان دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کننده در آزمون سراسری ساعت ۲۴ امروز جمعه ۹ شهریورماه پایان می یابد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی www.azmoon.org تعداد ۱۰۰ کدرشته‌محل را انتخاب کنند.

انتخاب داوطلبان در این دوره بر مبنای نمره کل کنکور سراسری سال ۹۷ است. داوطلبان ابتدا از وجود رشته‌ محل موردعلاقه خود در دفترچه راهنمای انتخاب رشته اطمینان حاصل کنند و سپس اقدام به پرداخت هزینه دوره مربوطه کنند.

این افراد می‌توانند با کد ملی به‌ عنوان نام کاربری و کد شناسه انتخاب رشته (کد هفت‌رقمی) که در انتهای کارنامه سازمان سنجش درج شده است به‌ عنوان رمز عبور، وارد سامانه شوند.

داوطلبانی که رشته‌ محل موردنظر خود را در دفترچه رشته‌های با آزمون سراسری دانشگاه آزاد اسلامی پیدا نمی‌کنند، توجه داشته باشند پذیرش بخش اعظم رشته‌ محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی است که درصورت تمایل با مراجعه به سامانه این مرکز نسبت به ثبت‌ نام اقدام کنند.

گفتنی است، انتخاب رشته دانشگاه آزاد دارای شرایط بخصوصی برای داوطلبان آزمون سراسری می باشد. از آنجایی که آزمون ورود به دانشگاه‌های سراسری و دانشگاه آزاد با یکدیگر ادغام شده است، انتخاب رشته دانشگاه آزاد بر اساس همان رتبه آزمون سراسری انجام می شود. به این ترتیب که داوطلبان بعد از دریافت نتایج اولیه آزمون سراسری می توانند در انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز شرکت نمایند.

در انتخاب رشته دانشگاه آزاد تعداد انتخاب ها محدودتر می باشد و هر داوطلب می تواند 100 انتخاب را انجام دهد. در گذشته تاثیر ترتیب انتخاب ها در دانشگاه آزاد بسیار زیاد بود اما اکنون انتخاب رشته دانشگاه آزاد به لحاظ محتوایی بسیار مشابه انتخاب رشته دانشگاه سراسری است با این تفاوت که در انتخاب رشته دانشگاه سراسری هر داوطلب دارای 150 حق انتخاب است اما در انتخاب رشته دانشگاه ازاد هر داوطلب 100 انتخاب را خواهد داشت. که در سال های گذشته 20 انتخاب بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 967324

وب گردی

وب گردی