منادی: همکاری دانشگاه با دولت نیازمند اعتماد طرفین است

معاون حقوقی و امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: در شرایطی که اکثر واحدهای دانشگاه آزاد توانایی انجام بسیاری از پروژه‌‌های عمرانی و ملی را دارند می ‌توانند حامی دولت در ایجاد اشتغال باشند.

دکتر علیرضا منادی معاون حقوقی و امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره نقش دانشگاهیان برای ایجاد اشتغال در کشور و کمک به دولت گفت: در هر حکومتی مهم‌‌ترین موتور محرک، جوانان آن جامعه هستند و بزرگترین پتانسیل دانشگاه آزاد وجود بیش از 1 میلیون و 700 دانشجوی جوان در این دانشگاه است که تاکنون 6 میلیون دانش آموخته داشته است.

وی افزود: در حال حاضر صد هزار جوان به عنوان کارمند در این دانشگاه مشغول به کار هستند و با توجه به اینکه تعداد زیادی دانشجوی ارشد و دکتری در دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل هستند، حدود ده هزار تحقیق در حال انجام است که هر کدام از این پروژه‌ها و تحقیق‌ها می تواند گره‌ای از کار دولت باز کند و قطعا به نفع دولت خواهد بود.

معاون حقوقی و امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: ارتباط و همکاری دانشگاه با دولت نیازمند اعتماد طرفین است. در شرایطی که اکثر واحدهای دانشگاه آزاد توانایی انجام بسیاری از پروژه‌‌های عمرانی و ملی را دارند می‌‌توانند حامی دولت در ایجاد اشتغال باشند.

منادی در ادامه تصریح کرد: با توجه به افزایش شرکت‌‌های دانش بنیان و گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه در ایجاد یک تعامل همسو برای سازندگی کشور، دانشگاه آزاد نقش تعیین کننده‌‌ای در این امر دارد و تا به امروز در بسیاری از پروژه‌های دولتی فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد نقش‌‌های مهم و حساسی را به عهده داشتند.

وی تاکید کرد: بخش مهمی از مدیران دولت فارغ التحصیل دانشگاه آزاد هستند و سیاست‌های تحولی ریاست جدید دانشگاه مبنی بر نوآوری و خودکفایی در مبارزه با تحریم‌ها است، که در امور علمی و پژوهشی به سبب نیاز به تهیه مواد اولیه نیازمند اجناس خارجی هستند و این دانشگاه با تکیه بر اصل خود باوری ملی، بهترین حامی برای عبور از این بحران موجود است.

معاون حقوقی و امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان متذکر شد: تعدادی از واحدهای دانشگاه آزاد و آزمایشگاه‌‌های مجهز در این دانشگاه با توجه به بحران ناشی از تحریم‌‌ها برای ادامه تحقیقات خود اقدام به ساخت مواد اولیه داخلی کردند و این آغازی است برای خود کفایی و خودباوری ملی که قطعا شروعی خودباورانه در همیاری دولت به حساب می آید.

انتهای پیام/

کد خبر: 967400

وب گردی

وب گردی