انوشیروانی: فدراسیون مقصر ناکامی رستمی است/ کاری برای پرورش استعدادها نکرده‌ایم

سرمربی سابق تیم ملی وزنه‌برداری ایران گفت: ما تا ابد نمی توانیم با ستاره های فعلی ادامه دهیم و یک روز باید روی چهره های جدید حساب باز کنیم.

سجاد انوشیروانی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، درباره عملکرد تیم ملی وزنه برداری ایران در بازی های آسیایی 2018 اظهار داشت: وقتی 2 مدال طلا، یک نقره و یک بزنز گرفته ایم، یعنی در مجموع عملکرد خوبی داشته ایم؛ اما فکر می کنم که می توانستیم نتایج بهتری بگیریم. وقتی 4 ستاره مثل بهداد سلیمی، سعید علی حسینی، سهراب مرادی و کیانوش رستمی داریم، دیگر کسب 2 مدال طلا اتفاق عجیبی نیست؛ اما وقتی 4 وزنه بردار با «اوتی» داریم، فاجعه ای بزرگ تلقی می شود.

وی با اشاره به ناکامی کیانوش رستمی، دارنده مدال طلای المپیک 2016 ریو که به تنهایی و دور از تیم ملی تمرین می کند، گفت: او هر کاری دلش بخواهد انجام می دهد. مقصر این اتفاق هم هیچ کس نیست جز رئیس فدراسیون. «کیانوش» فریب خورد چون همان ها که حمایتش کردند، الان بیشتر از منتقدانش خوشحالند! چون با این کار، رستمی را مقابل مردم قرار دادند. بعد هم اعلام کردند رستمی را به مسابقات جهانی نمی برند، در حالی که مطمئنم این تصمیم را «کیانوش»، شخصا گرفته و ارتباطی با فدراسیون ندارد.

سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران در مورد خداحافظی بهداد سلیمی از دنیای قهرمانی بعد از کسب مدال طلای بازی های آسیایی گفت: خداحافظی «بهداد» بسیار تلخ بود. هیچ کس دوست ندارد ورزشکار فوق العاده ای مثل او کنار برود ولی مطئنم تصمیمی احساسی نگرفته و روی برنامه، چنین کاری را انجام داده است. البته باید اذعان کنم از خداحافظی سلیمی، شوکه شدم.

انوشیروانی در پایان، در خصوص مسابقات جهانی تصریح کرد: ما در این مسابقات، بهداد سلیمی و کیانوش رستمی را در اختیار نداریم اما همان طور که سلیمی گفت، باید جا برای جوان ترها باز شود. ما تا ابد نمی توانیم با ستاره های فعلی ادامه دهیم و یک روز باید روی چهره های جدید حساب باز کنیم. هر چند فدراسیون وزنه برداری هیچ برنامه مدونی برای پرورش استعدادها نداشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 967424

وب گردی

وب گردی