ردپای نیروهای ویژه اوکراین در ترور رهبر جدایی طلبان

پس از کشته شدن رهبری جدایی طلبان شرق اوکراین، رئیس جمهور روسیه این اقدام را عامل بی ثبات سازی منطقه قلمداد کرد. مشاور رهبر ترور شده، نیروهای عملیات ویژه کیف را متهم به قتل «الکساندر زاخارشنکو» کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «الکساندر کازاکوف»، امروز (شنبه) گفت: ما عامل این ترور را کشف کرده‌ایم و این عامل نیروهای عملیات ویژه اوکراین است. ما در آینده نزدیک نام رئیس گروه عامل این ترور و افسر مسئول این سازمان را اعلام خواهیم کرد.

او خاطر نشان کرد که تاکنون چند مظنون در ارتباط با این رخداد دستگیر شده و اعترافاتی را انجام داده‌اند.

این مشاور تاکید کرد که آژانس‌های اعمال قانون جمهوری خلق دونتسک در حالت آماده باش بالا قرار گرفته‌اند.

«الکساندر زاخارشنکو»، رهبر جدایی طلبان اوکراین در انفجار کافه‌ای در مرکز شهر «دونتسک» واقع در شرق اوکراین در روز جمعه کشته شد.

«ولادیمیر پوتین»، رییس‌جمهوری روسیه در واکنش به این ترور، ضمن ابراز امیدواری نسبت به شناسایی و مجازات عاملین این بمبگذاری گفت: «این رویداد تلاشی برای بی‌ثبات کردن منطقه و به زانو در آوردن مردم است».

در همین ارتباط «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز با اشاره به این رویداد، اعلام کرد: «مسکو بر این باور است که انفجار رخ داده حمله تروریستی بوده که از سوی کی‌یف انجام شده است».

زاخارووا اظهار داشت: «کشورهای غربی همواره مدعی کنترل وضعیت در اوکراین هستند. اکنون وظیفه دولت‌های غربی این است که انجام تحقیقات عادلانه در این باره را تضمین کنند».

از سوی دیگر، سخنگوی سرویس وزارت دفاع اوکراین با رد اتهام دست داشتن کی‌یف در این رویداد اظهار داشت: «ما اطلاعات منتشر شده درباره کشته شدن زاخارشنکو را تایید می‌کنیم اما سرویس‌های امنیتی اوکراین ارتباطی با این رویداد نداشته‌اند».

وی ادامه داد: از نظر ما این رویداد ناشی از درگیری میان رهبران منطقه‌ای که اختلاف نظر داشته‌اند، بوده است و مسکو بدون داشتن هیچ سندی اوکراین را متهم به ترور زاخارشنکو می کند.

وزارت خارجه روسیه و مقام‌های جمهوری خلق دونتسک گفتند که کی‌یف در پشت این ترور قرار دارد. با این حال سرویس امنیتی اوکراین اعلام کرد که در این حادثه نقشی نداشته اند.

انتهای پیام /

کد خبر: 967439

وب گردی

وب گردی