واکنش سازمان ملل به قطع کمک های آمریکا به آنروا

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد از توقف کمک های مالی آمریکا به آژانس امداد و کار این سازمان برای آوارگان فلسطینی در خاورمیانه ابراز تاسف کرد.

به گزارش ایسکانیوز، «استفان دوژاریک»، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه ای از طرف «آنتونیو گوترش»، دبیرکل این سازمان، توقف کمک های مالی آمریکا به آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک «UNRWA» را تاسف بار دانست.

در این بیانیه با اشاره به تامین نیازهای اولیه پناهجویان توسط این نهاد آمده است: «کمک های آمریکا به این آژانس طی سال های گذشته رضایت بخش بود. در این زمینه گوترش به سفیران آژانس اطمینان کامل دارد.»

«دوژاریک» با اشاره به تلاش های «پیر کرانبول»، کمیسر ارشد «UNRWA» برای مقابله با بحران مالی موجود، اظهار داشت: «کرانبول با افزایش تعداد خیرین، میزان قابل توجهی حمایت مالی جدید تامین و تدابیر جدیدی در راستای افزایش بازدهی و کاهش مخارج این نهاد اتخاذ کرده است.»

در پایان این بیانیه با اشاره به نیاز فوری آوارگان فلسطینی به خدمات آموزشی، بهداشتی و غیره، سایر کشورهای جهان به ارائه کمک های مالی به این نهاد فرا خوانده شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 967476

وب گردی

وب گردی