لاوروف: روس هراسی صفحه غم انگیز تاریخ آمریکاست

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد تحریم‌های آمریکا در آینده عامل به بن بست کشیده شدن روابط مسکو-واشنگتن هستند.این تحریم ها غیرسازنده بوده و تلاش آمریکا برای روس هراسی راه به جایی نخواهد برد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفت: «آمریکا با ادامه تحریم های غیر منطقی مسکو روابط دو کشور را به سوی بن‌بست می کشاند».

لاوروف در ادامه اظهار داشت: بارها گفته ایم که ادامه تحریم ها بدون ارائه هرگونه شاهد و وجود مدارکی در راستای توجیه آن ها برای روابط دوجانبه مخرب است.

وی در ادامه افزود: همانگونه که وزارت خارجه روسیه بارها گفته است که شاید بتوان بر هر بن بستی غلبه کرد، چرا که مسکو همواره آماده گفتگو برای حل اختلافات بر اساس احترام متقابل و منافع مشترک است.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، اعلام کرد درصورتی که احترام متقابل به وجود آید آماده مذاکرات با آمریکایی ها هستیم.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: ما باید با تمام همتایانمان همکاری کنیم. مهم نیست که چه مشکلاتی ممکن است در روابط ایجاد شود. ما از آن کشورهایی نیستیم که همچون آسیب دیده‌ها و رنجانده شده‌ها عمل کنند؛ مثلا این که شما حرفی بزنید که واقعیت نداشته باشد و بعد ما قطع ارتباط کنیم. این روش ما نیست. وقتی با شرکایمان موافق نیستیم، همواره آن ها را از اساس ارزیابی می‌کنیم اما هرگز باب مذاکره را نمی‌بندیم.

لاوروف در مصاحبه با تلویزیون روسیا-۱ تاکید کرد: سیاستمداران بسیاری در ایالات متحده از جمله سیاستمداران کنونی و مقام‌های دولتی هستند که کاملا از غیرعادی بودن اوضاع کنونی اطلاع دارند و در بحبوحه روس‌هراسی هر گامی بررسی می‌شود که مشخص شود چه تفسیری از آن برداشت می‌شود. فکر می‌کنم این تنها یک صفحه‌ غم‌انگیز در تاریخ آمریکاست.

لازم به ذکر است، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا روز گذشته حساب کاربری توییتر خود را به صحنه تنش دیپلماتیک با «سرگئی لاوروف» همتای روس، تبدیل کرده بود.

این درحالی است که لاوروف پنجشنبه گذشته هشدار داده بود: «غرب در موضوع ادلب با آتش بازی نکند».

انتهای پیام/

کد خبر: 967487

وب گردی

وب گردی