هیچ کمبود و افزایش قیمتی در حوزه شیرخشک‌های متابولیک  نداریم/ کمبود 60 قلم دارو در بازار

رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس با اشاره به تدابیر اتخاذ شده در حوزه شیرخشک‌های مخصوص بیماران خاص گفت: خوشبختانه با تخصیص ارز و انجام ذخایر مناسب، هیچ کمبود و افزایش قیمتی در حوزه شیرخشک‌های متابولیک نخواهیم داشت.

به گزارش ایسکانیوز همایون هاشمی رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس در حاشیه بازدید سرزده از انبار‌های شیرخشک متابولیک و داروهای خاص گفت: گزارش‌های مکرر از ناحیه مردم به فراکسیون غذا و داروی مجلس ارسال شده بود که از کمبودهایی در زمینه شیرخشک به خصوص شیرهای مصرف بیماران خاص و متابولیک حکایت داشت.

وی افزود: همین امر باعث شد که ما به عنوان نمایندگان مردم به صورت سرزده در محل دپوی این اقلام حاضر شویم تا بتوانیم از نزدیک وضعیت موجودی و نیازهای احتمالی شیرخشک‌های متابولیک را بررسی کنیم.

هاشمی گفت: خوشبختانه همانطور که مشاهده کردید ذخیره شیرخشک‌های متابولیک در وضعیت مناسبی قرار دارد و همانطور که مسئول فنی این شرکت که عامل اصلی تهیه و توزیع این نوع شیرخشک است نیز گزارش کاملی از رویه تهیه و توزیع این اقلام ارائه داد.

رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس گفت: آنچه مشخص است اینکه موجودی حال حاضر این مرکز نیاز بیماران متابولیک را تا پایان سال جوابگو خواهد بود و هیچ جای نگرانی برای مردم وجود ندارد.

هاشمی با اشاره به یارانه‌ای که به این نوع از شیرخشک‌ها تعلق می‌گیرد، گفت: حدود ۹۰ درصد هزینه شیرها که تماماً وارداتی هستند نیز توسط دولت تأمین می‌شود و مصرف‌کنندگان تنها ۱۰ درصد بهای آن را پرداخت می‌کنند و از همه مهم‌تر اینکه امسال افزایش قیمتی هم برای این اقلام نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: مطلب دیگر درباره شیرخشک‌های عادی است که مصرف عمومی دارد؛ دو سوم این محصولات نیز در داخل کشور تولید می‌شود که طبق بررسی‌های صورت گرفته مشکل خاصی در این حوزه نیز پیش نخواهد آمد؛ اما باید تدبیری برای تأمین ارز در بخشی از این حوزه نیز صورت بگیرد.

رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس در ادامه تأکید کرد: در فاز دوم این بازدید نیز در حدود ۲ هزار قلم دارو موجود بود که خوشبختانه در این حوزه نیز شاهد کمبودی نبودیم.

وی در پایان گفت: البته طبق گزارش‌هایی که به ما می‌رسد بیش از ۶۰ قلم کمبود دارو در بازار وجود دارد که البته به صورت فوریتی برای واردات آن اقدام شده است. در این حوزه نیز مسئولین ذی‌ربط باید تدابیری اتخاذ کنند که این مشکل فراگیر نشود تا بتوان وضعیت فعلی را کنترل کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 967545

وب گردی

وب گردی