آغاز ورود دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی به دوره مهارت های بالینی

دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با برگزاری جشن روپوش سفید آماده یادگیری مهارت‌های عملی و تشخیصی بر بالین بیمار شدند.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، عصر روز گذشته دانشجویان پزشکی ورودی بهمن ماه 1393 با برگزاری مراسم روپوش سفید ورود خود را برای یادگیری مهارت‌های عملی و تشخیصی بر بالین بیماران با حضور دکتر میرمسعود فاطمی، معاون دانشجویی فرهنگی و دکتر شبنم موثقی، رئیس دانشکده پزشکی در سالن همایش شهید احدی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران جشن گرفتند.

دکتر موثقی، ضمن تبریک ورود دانشجویان به مقطع کارآموزی و اهمیت شغل پزشکی گفت: « شغل پزشکی یکی از مقدس‌ترین مشاغل در دنیا می‌باشد و یک پزشک می‌بایست از لحاظ اخلاقی نیز نمونه باشد تا مورد اعتماد بیماران قرار گیرد چرا که این اعتماد نقش مهمی در پروسه بهبودی خواهد داشت.»

وی در ادامه نکاتی را در مورد این مرحله از آموزش پزشکی گوشزد و تصریح کرد: «دوره کارآموزی مرحله‌ای است که دانش نظری کسب می‌شود. در دوره علوم‌پایه و فیزیوپاتولوژی برای یادگیری مهارت‌های عملی و تشخیصی، حضور بر بالین بیمار کاربرد پیدا می‌کند.»

در ادامه این مراسم دکتر مهسا هادی‌پور‌جهرمی، مدیر مرکز توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در خصوص بخشنامه‌های استعدادهای درخشان و نحوه اجرای پایان نامه‌ها و طرح‌های تحقیقاتی نکاتی را بیان کرد که مورد توجه حاضرین قرار گرفت.

در ادامه این مراسم به صورت نمادین روپوش سفید پزشکی توسط اساتید به تن دو نفر از نماینده دانشجویان به نام‌های نسرین نقدی پور و محمد نوروزی پوشانده و از دانشجویان برتر نیز تقدیر شد.

خاطر نشان می‌شود جشن روپوش سفید با هدف آشنایی بیشتر دانشجویان با مبانی اخلاقی و الزامات رفتار حرفه‌ای در آستانه ورود به دوره بالینی برگزار می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 967549

وب گردی

وب گردی