تهران-ایسکانیوز: نمایش موزیکال «بانوی زیبای من» کاری از «آنسامبل اپرای ایران» به سرپرستی مجید گرامیان، شامگاه گذشته، 7 مهر در تالار وحدت به روی صحنه رفت.


به گزارش خبرنگار موسیقی ایسکانیوز، نمایش موزیکال «بانوی زیبای من» بر خلاف شبِ اول که بدون دکور، نور و سایر امکانات فنی برگزار شده بود، این بار با  تمام توان و تجهیزات اجرایی گروه، به روی صحنه رفت.


اپرای بانوی زیبای من


در این اجرا  که از ساعت 22 آغاز شد، مخاطبان  دو ساعت، بدون وقفه به دیدن نمایش موزیکال «بانوی زیبای من» نشستند.


داستان اصلی این نمایش موزیکال ، داستان پروفسور«هنري هيگينز» استاد آواشناسي دانشگاه همراه با دوست زبان شناس‌اش « پيكرينگ» بود.«هنري هيگينز» شرط مي‌بندد كه مي‌تواند دختر گل فروش و عامي لندني به نام اليزا دوليتل را تبديل به بانويي متشخص كند كه در ميهماني‌هاي اشرافي بدرخشد.


اپرای بانوی زیبای من


مجید گرامیان، مهرداد بابایی، فرنوش رحیمی و شهاب زارع خوانندگان نقش‌های اصلی این نمایش موزیکال بودند. مجید گرامیان در این اجرا، نقش «هنری هیگینز» را اجرا می کرد و وظیفه خواندن نقش «الیزا» بر عهده «فرنوش رحیمی» بود. هنرمندانی که توانستند با اجرای خود، سالن را به وجد آورند.


اپرای بانوی زیبای من


«شهاب زارع»، «فروغ فضلی»، «حامد مازندرانیان»، «یاشار احمدی»، «مهدی محمدی»، «امیر دین دار»، «فرزانه زینتی»، «سحر ستوده»، «مانلی خشکباری»، «هدی تاج»، «عاطفه جهان بین»، «نیلوفر لطف آور»، مهرداد بابایی، فرنوش رحیمی، «کاوه رمضان زاده»، «وحید دین پرور»، «مهران قدیمی» و «محمد حقیقی» و... کسانی بودند که در این اجرا گروه را همراهی کردند.


این اجرا به کارگردانی «آرش آبسالان» و با همراهی ارکستر پاسارگاد به رهبری «مهدی پناهی» به همت شرکت «هامین گستر آریا» روی صحنه  رفت و  قرار است روزهای 14، 15 و 16 مهرماه نیز، در تالار وحدت به روی صحنه رود.


اپرای بانوی زیبای من


نمایش موزیکال «بانوی زیبای من» یکی از موزیکال‌های بسیار پرطرفدار برادوی است که نخستین بار در سال 1956 به صحنه رفت. متن نمایشنامه و اشعار آن را آلن جی لرنر نوشته است. این اثر اقتباسی از«پیگمالیون»اثر جرج برنارد شاو بود. موسیقی این اثر ساخته فردریک لو است. این نمایش موزیکال، پرفروش‌ترین موزیکال زمان خود شده بود و منتقدان به آن لقب “موزیکال ایده آل” را داده بودند.


در سال 1964 فیلم موزیکالی از این اثر به کارگردانی جرج کیوکر ساخته شد که رکس هریسن و آدری هپبرن نقش‌های اصلی آن را ایفا کردند. این فیلم برنده 8 جایزه اسکار از جمله اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.


دوبله فارسی این فیلم کلاسیک با مدیریت دوبلاژ علی کسمایی و صداپیشگی مهین‌کسمایی و ابوالحسن تهامی‌نژاد در ایران بسیار مورد استقبال قرار گرفت و تبدیل به یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های موزیکال ایرانیان شد. فرهاد مهراد خواننده فقید ایرانی آوازخوانی یکی از نقش‌های اصلی این فیلم را برعهده داشت.


اپرای بانوی زیبای من


حاشیه ها:


* بهزاد فراهانی، بهروز افخمی، بهناز جعفری، نیما رئیسی و سجاد  افشاریان از میهمانان ویژه این نمایش موزیکال بودند.


* تمام صندلی های تالار وحدت، پر شده بود. تماشاگران خارجی نیز برای دیدن این اثر آمده بودند.


*برنامه ساعت 22 آغاز شد و ساعت 30 دقیقه بامداد به یایان رسید، اجرای بی وقفه و بدون استراحت، تماشاگران را خسته کرده بود.


کد خبر: 96755

وب گردی

وب گردی